Xerrada sobre química com a cloenda de la Setmana de la Ciència

Una de les últimes activitats de la setmana de la ciència del Pla de l’estany 2017/18 va ser una xerrada dirigida als alumnes de 1r de batxillerat científics, realitzada per la científica de la UdG Sílvia Simon titulada ‘ADN, molècules aromàtiques, efecte dels camps elèctrics, mutacions … tot fent servir els ordinadors!’.
La xerrada estava centrada en una de les línies de recerca de l’Institut de Química Computacional i Catàlisi, l’estudi dels enllaços de hidrogen i la seva importància sobretot en sistemes biològics. Es va aprofitar per introduir conceptes complexes, com ara enllaç químic o química quàntica fent servir conceptes quotidians com el trànsit en una autopista o jocs de cartes, la qual cosa fa molt entenedor conceptes que són poden arribar a ser complexes pels alumnes.
L’objectiu final de la xerrada va ser poder donar una visió de la química una mica diferent, marxant dels estereotips de que un químic va amb una bata blanca i es passa el dia al laboratori.