Visita al Museu Memorial de l’Exili i el Coll de Lli

Visita al Museu Memorial de l’Exili i el Coll de Lli: una reflexió sobre la tragèdia de l’exili amb 2n de batxillerat
Aquest dijous 22 de febrer, els alumnes de segon de batxillerat han participat en una sortida didàctica per aprofundir en un dels capítols més cruels de la història recent: la retirada i l’exili republicà de l’any 1939. Aquesta experiència, a més de ser un complement formatiu important per a les proves PAU, ha esdevingut una reflexió profunda sobre el drama de l’exili i la condició de refugiat, una realitat que, lamentablement, segueix present al món actual.

Al llarg del matí, els alumnes han tingut l’oportunitat de submergir-se en els amplis continguts del Museu Memorial de l’Exili de La Jonquera. A través de diaris, imatges, cartes i objectes personals cedits per familiars de persones que van viure l’exili, han pogut copsar la magnitud d’aquesta tragèdia humana.
Posteriorment, la sortida s’ha completat amb un recorregut fins al Coll de Lli, el mateix camí que van transitar milers de republicans, entre ells figures com Manuel Azaña, Lluís Companys o Juan Negrín, en la seva fugida cap a l’exili.
En el transcurs de la visita, s’ha promogut una reflexió crítica sobre el significat de l’exili i la condició de refugiat, tant en el context històric de la Guerra Civil Espanyola com en l’actualitat. Un debat necessari per entendre les conseqüències devastadores dels conflictes bèl·lics i per fomentar la solidaritat amb els qui pateixen aquesta dura realitat.
En definitiva, aquesta sortida ha estat una experiència educativa enriquidora que ha permès als alumnes aprofundir en un tema crucial de la nostra història, alhora que ha servit per sensibilitzar sobre la necessitat de construir un món més just i pacífic.
.