Sortida al museu del coure

Aquest dimecres, els alumnes de 4t ESO de l’optativa de Física i Química van anar al Museu del Coure. L’activitat estava dividida en tres activitats principals: Una visita a la casa-museu del coure on es podien veure tots el processos de transformació i de reciclatge del coure. Una història cronològica molt ben explicada i documentada; una visita a la fàbrica on els alumnes van veure tot el procés de fusió i reciclatge del coure; i construir un petit motor elèctric a partir d’una pila, un imant i un petit fil de coure. Els alumnes han hagut d’aguditzar el seu enginy per tal de donar una forma simètrica a un fil de coure que havia de servir per fer el motor elèctric. La valoració que en fem és molt positiva ja que a partir d’aquesta activitat han après els diferents aliatges que es poden fer amb el coure i, sobretot, els seus usos a la vida quotidiana. Sens dubte, aquesta ha estat una sortida molt profitosa.