Seminari de formació sobre el model dual de la tecnificació esportiva

Membres de l’equip directiu i de coordinació del nostre centre han assistit, aquest divendres, 17 de novembre, al seminari de formació relacionat amb el projecte de Tecnificació Esportiva, juntament amb l’alumnat que hi participa. El títol de la sessió ha estat ‘Les carreres duals: ser estudiant i esportista d’alt nivell’, i ha anat a càrrec d’un psicòleg de l’esport, Alexander T. Latinjak, de la Universitat britànica de Suffolk i dos esportistes d’elit catalans (l’exjugadora de bàsquet Noemí Jordana i el remer Jordi Jofre). La xerrada i el debat han tractat els aspectes de la psicologia de l’aprenentatge que fan compatible i beneficiosa la combinació de l’estudi i el treball acadèmic amb la pràctica esportiva.
La sessió forma part del projecte internacional Innovative clubs for dual careers (ICDC), que lideren el club banyolí i la càtedra d’esports i educació física de la UdG. A més a més de Banyoles, es desenvolupa a Perpinyà i Bled (Eslovènia). Enguany, catorze alumnes de l’Institut Josep Brugulat, de 3r i 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat, formen part del programa de Tecnificació Esportiva que organitzen el Club Natació Banyoles, els quatre centres de Secundària de la ciutat i l’Ajuntament de Banyoles.