Retorn emotiu, i més espectacular que mai, del Concert de Primavera

Aquest dissabte 21 de maig a la tarda, els alumnes de 1r i 2n d’ESO, juntament amb alguns alumnes de l’optativa de música de 4tESO, van portar a terme el Concert de Primavera. Un dissabte molt calorós que no ens va impedir gaudir d’una tarda molt especial. Després de dos anys sense poder celebrar concerts, enguany hem preparat amb il·lusió una cantata que porta per títol La Veu de la Terra.
Es tracta d’un conjunt de peces que s’han treballat a les hores de la matèria de música i que parlen totes de la preservació del nostre planeta. Els materials utilitzats pertanyen al camp d’Aprenentatge Pau Casals del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i van ser realitzats pel grup El Petit Taller de Cançons. Aquest camp d’aprenentatge respon a la voluntat de contribuir i de treballar pel futur de les generacions més joves a partir de la conscienciació sobre la problemàtica del canvi climàtic, la necessitat d’establir petits canvis en les nostres rutines diàries per tal d’ajudar a frenar la contaminació.
La cantata la vam interpretar al gimnàs de l’institut però prèviament vam preparar un seguit d’accions relacionades amb el tema. Així doncs, les famílies van poder seguir un itinerari per una zona molt contaminada de fum, de brutícia i plena de radioactivitat. També van poder realitzar un itinerari a la recerca d’accions individuals que poguessin revertir una mica la situació: reutilitzar la roba que no fem servir, una parada ecològica donant idees sobre reutilització de materials, energies renovables, jocs sostenibles sobre reciclatge, un plafó col·lectiu de pensament divergent i finalment vam demanar als governs amb una manifestació al pati  un canvi en les legislacions vigents que ens  puguin ajudar a salvar el nostre planeta.
Finalment, el recorregut  acabava al gimnàs de l’institut on el concert començava amb   Somni, una cançó molt bonica que, juntament  amb els ocells que van preparar des de l’assignatura de Visual i Plàstica  feia la sensació d’entrar en un bosc, un bosc preciós on no hi havia contaminació i l’aire era pur. Tot seguit, vam cantar a l’Enyor de l’essència de la Terra, enyorar, tornar enrere però per anar sempre  endavant; vam cantar al  Record  de la cruesa i l’horror que produeixen les flames quan cremen els boscos; a la Remor de la pluja que en una punta del món cau abundosament per aturar la sequera i, en l’altra l’excés d’aigua arrasa els camps i les cases;  l’Embruix de  la nit que ens fa veure amb la seva màgia que tot és possible; la Il·lusió del canvi que també hauràs fet tu i que, si t’hi acabes implicant, com diu al final, i, si no perdem l’esperança, entre tots ho haurem fet. També hem conegut en Black, un ós polar que, pobret, s’ha quedat sense casa perquè se li està fonent el glaç del nord; i finalment la Força de la revolta, un crit a les noves generacions per combatre les actituds que malmeten el nostre planeta. Lluitar per causes justes és positiu, i, sovint, és l’única manera de redreçar una mica les coses. Hi ha d’haver un futur, l’hem de recuperar, i els més joves són els primers interessats a preservar-lo. Han de poder compartir un demà en pau. Avui, ens trobem implicats en la lluita més gran i essencial de la història humana, perquè és la de salvar la casa on vivim i la nostra mare comuna: la TERRA!!
Agraïm a totes les famílies la seva assistència i agraïm també  a Syncro  tot el muntatge de llums i so, així com a l’Imma Trias pel seu bon gust en la decoració d’elements de la natura i a en Toni Llanes per les fotos tan boniques.  Tots ells van convertir el gimnàs en un espai únic!