Orientació laboral per part del SOM a l’alumnat de cicles formatius de grau mitjà

Al llarg d’aquesta setmana les tècniques del Servei d’Ocupació Municipal de Banyoles (SOM), Fe Núñez i Angie Gañan, han realitzat una sèrie de xerrades a tot l’alumnat de 2n curs dels cicles formatius de grau mitjà del Brugulat, dintre del programa d’orientació laboral que es porta a terme en aquesta etapa educativa.

La xerrada s’ha centrat fonamentalment a informar dels serveis i recursos que ofereix el SOM. Així mateix, l’alumnat dels CFGM en Gestió Administrativa, Instal·lació i Moblament, i Manteniment Electromecànic ha pogut conèixer una mica millor el mercat de treball al Pla de l’Estany. La xerrada també ha servit per definir les característiques dels llocs de treball dels diferents sectors professionals i el tipus d’empreses que trobem a la nostra comarca. Han repassat, també, el nombre d’ofertes que s’han gestionat des del seu servei en els últims anys, amb alguns exemples d’ofertes reals que han gestionat des del servei, fent esment dels requisits que els demanen.
Per finalitzar, les tècniques del SOM han donat importància al procés de selecció del personal, destacant la definició i les etapes d’una entrevista de treball, i donant-los consells per tenir en compte abans, durant i després de l’entrevista, així com alguns exemples de preguntes i respostes per tal de potenciar i posar en valor les competències dels mateixos candidats i candidates.