L’exalumna Maria Bouabdellah, guanyadora d’un premi de l’AGAUR

L’exalumna de l’Institut Josep Brugulat, Maria Bouabdellah Shaimi, ha guanyat el Premi Alfons Banda de l’Institut Català Internacional per la Pau pel seu treball de recerca “Les oblidades del conflicte oblidat”. El guardó s’emmarca en els Premis a la Recerca Jove convocats per l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR), que té com a objectiu fomentar l’esperit científic del jovent.
La recerca tenia com a objectiu principal conèixer les lluites i les resistències de les dones sahrauís, a través d’entrevistes recollides en el viatge de la nostra exalumna als territoris ocupats.
El treball ja havia estat reconegut anteriorment en 4 ocasions per diferents premis: el CRACS de la UdG, el Salvador Reixach del Patronat d’Estudis Històrics d’Olot i Comarca, el de l’Institut Català de les Dones de la UVic i el premi Joaquim Palmada del Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles.
Actualment, Maria Bouabdellah estudia periodisme a la Universitat Autònoma de Barcelona i col·labora en projectes com Canal Malaia o Mood Z de TV3.