L’alumnat del CFGS d’Administració i Finances visita l’Agència Tributària

Aquest dilluns 12 de març, l’alumnat de 1r i 2n curs del CFGS d’Administració i Finances han visitat l’Agència Tributària de Catalunya. Una vegada a Barcelona, ens han ensenyat l’edifici i ens han explicat les tasques que es fan a les diferents plantes, bàsicament la gestió de tots els tipus d’impostos, els transferits per l’administració central, el departament de gestió i atenció al ciutadà, el servei de cita prèvia i assessorament per a la tramitació d’impostos a nivell personal/privat, l’impost de societats, impostos de patrimoni, successions i donacions.
Al departament d’inspecció ens han parlat del frau fiscal, insistint en com la cultura cívic-preventiva i el nivell cultural ens influeix a l’hora de cometre fraus, com funcionen, i quines accions o mesures prenen per lluitar contra aquesta mala pràctica. Per acabar amb la visita, ens han explicat el funcionament de la finestreta única com a mitjà de tramitació online per tal de facilitar el contacte amb aquesta agència.