Jornada Matemàtica Esprint de Problemes

El dimarts 26 d’octubre, un grup de 9 alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat que el curs passat vam participar al concurs Esprint de Problemes, hem estat convidats a gaudir d’una visita al Museu de les Matemàtiques, a Cornellà de Llobregat. Durant aquesta jornada, els alumnes hem experimentat amb la gran varietat de propostes que ofereixen les diferents sales del museu, totes elles relacionades amb les propietats numèriques i les formes geomètriques. També hem treballat un conjunt de problemes en forma de joc. L’activitat final, que es va fer conjuntament amb la resta de participants procedents de 10 centres diferents de tot Catalunya, ha consistit en la construcció d’una cúpula de Leonardo utilitzant peces de fusta encaixades les unes amb les altres.
Hem gaudit de les matemàtiques jugant i passant un dia fantàstic en companyia dels nostres professors! (Escrit per Alba Bermejo, en nom de tots els participants a la jornada: Martí Juanola, Arnau Padrés, Marc Pujolàs, Toni Ros, Lluc Serramitjana, Marta Boix, Alba Rost i Alba Tomàs.)