Itinerari geològic al voltant de l’Estany

Aquest dilluns els alumnes de 4t ESO de Biologia i Geologia van fer un itinerari geològic al voltant de l’estany amb bicicleta. Va ser una sortida diferent!
Després d’una petita introducció i descarregar-nos un parell d’aplicacions al mòbil dins de l’Escola de natura, vam agafar la bicicleta i ens vam acostar a veure un tall geològic just al costat de l’estany i en vam fer un estudi científic exhaustiu (localització, orientació, inclinació, tipus de roca,…) Va ser un exercici molt pràctic i encara que va costar una mica, al final va sortir prou bé. Després, tot passejant amb la bicicleta vam arribar a les Estunes per veure i estudiar les deformacions geològiques com els plecs i les esquerdes. Gràcies a aquest estudi vam esbrinar la història de la formació de l’estany i fins i tot vam trobar algun fòssil en els famosos travertins. La última cosa que vam fer va ser analitzar l’aigua de l’estany (carbonats, sulfats i nitrats) i vam demostrar que porta els minerals que formen part de la zona rocosa de la part alta de la Garrotxa.
Va ser una sortida molt pràctica i divertida i vam aprofitar per fer esport.