Investiguem la vacuna del VIH

Aquest dimarts 12 de març, amb l’alumnat de biomedicina de 1r de batxillerat hem gaudit d’un taller d’investigació biomèdica al Caixafòrum de Girona. Hem tingut l’oportunitat de reproduir una part de la investigació que es duu a terme als laboratoris de l’Institut d’Investigació de la SIDA IrsiCaixa, per identificar substàncies candidates a formar part d’una vacuna contra el VIH.

El repte de l’alumnat ha estat esbrinar, seguint les etapes de la metodologia científica i utilitzant tècniques de laboratori de recerca, si una proteïna concreta del virus podria ser eficaç com a diana per a la prevenció de la infecció. També, hem pogut reflexionar sobre la naturalesa i els mecanismes d’infecció del virus de la SIDA, relacionant-ho amb la seva virulència i amb les dificultats per trobar vacunes contra aquesta malaltia.
En definitiva, ens hem pogut posar en el paper d’investigadores i d’investigadors de recerca biomèdica i hem tingut una molt bona experiència!