Els cicles formatius del Brugulat celebren la setmana de l’FP

Entre el 26 i el 30 d’abril passats el Brugulat va celebrar la setmana de l’FP amb tot un recull d’activitats transversals programades per al nostre alumnat de cicles formatius de grau mitjà i superior. Aquestes propostes tenien per objectiu apropar la formació professional al seu entorn laboral.
Al llarg de la setmana es van programar diverses activitats formatives, xerrades, exposicions, sortides i visites a empreses relacionades amb el sector professional dels estudis de cicles formatius que s’imparteixen a l’institut Josep Brugulat.
Algunes xerrades que es van impartir al llarg d’aquesta setmana van ser les realitzades per la Federació Sindicalistes Solidaris d’UGT que tractaven diversos temes, com el treball digne i els ODS. Una altra xerrada va tractar sobre l’eina de la mediació en la resolució de conflictes laborals, que va ser impartida per la Joanna Rosiak, secretària del Tribunal Laboral de Catalunya. Altres xerrades realitzades anaven orientades a apropar el funcionament dels mercats borsaris o del sistema tributari, de la mà del professor de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat de Girona, Marc Masmitjà i d’en Ricard Tetas, tècnic de coordinació externa de la Delegació d’Hisenda de Girona, respectivament. També es va programar una xerrada virtual conjuntament amb la patronal FOEG sobre els robots col·laboratius, que va ser impartida per en Sergi Jambert, cofundador de l’empresa Integracions Tecnològiques 2016 SL.
A banda d’altres sortides ajornades per la previsió de pluja, l’alumnat va poder visitar l’empresa Transports Porqueres amb col·laboració amb el Rotary Club Banyoles, així com l’empresa Universal Robots, que ens va cedir un corobot industrial per tal que l’alumnat de la família de manteniment pogués realitzar pràctiques de programació.
Per últim, la setmana es va completar amb l’exposició sobre el treball digne que es pot veure al passadís principal de l’institut.
Podeu veure totes les activitats realitzades fent clic aquí