Els alumnes de biologia estudien les aigües de l’Estany

Aquest dimecres dia 6 els alumnes de biologia de 2n de batxillerat i els companys de l’Escola Natura vam fer una visita a l’estany de Banyoles i hi vam explorar diferents indrets. Es tractava de fer un estudi de les diferents activitats microbiològiques que hi ha a les seves aigües. Amb l’anàlisi dels paràmetres fisicoquímics obtinguts vam elaborar in situ hipòtesis sobre l’existència de les espècies microbianes que podrien tenir un paper rellevant en el reciclatge biològic del sofre, del carboni i del ferro.
Al seu torn, de l’anàlisi d’aquests valors, també en van fer hipòtesis sobre la composició mineral de les roques que hi havia sota nostre als punts d’estudi (fonts, brolladors, estanyols). Un altre aspecte interessant és que les condicions de vida dels indrets on rauen aquests microorganismes podrien assemblar-se molt a les condicions de les primeres formes de vida aparegudes a la Terra, fa 3.500 milions d’anys.