Ecologia microbiana de l’estany de Banyoles

Aquest dijous 25 de març amb l’alumnat de 2n de batxillerat de la matèria de biologia hem fet una sortida en bici organitzada per l’Escola de Natura per estudiar la funció ecològica de les comunitats microbianes que creixen en diverses fonts i estanyols de la conca lacustre de Banyoles.

Durant la sortida, hem pres i analitzat diferents mostres d’aigües (estany, Font de la Puda de Banyoles, Font Pudosa de Porqueres, Font del Rector, estanyol del Vilar i estanyol Vermell) i n’hem pogut comprovar les qualitats i les característiques i com aquestes estan influenciades per la procedència i els microorganismes que hi viuen. A més, aquesta sortida ens ha permès prendre consciència de la vulnerabilitat del nostre entorn i de la importància de preservar-lo.