Construcció d’un petit forn solar

Aquesta setmana els alumnes de 4t ESO de l’optativa de Física i Química han realitzat un petit projecte que consistia en la construcció d’un petit forn solar. Les seves dimensions no podien ser més grans que una capça de sabates i el material emprat havia de ser cost reduït. S’avaluava el disseny del forn i, sobretot, la seva eficàcia, és a dir, la màxima temperatura que podia assolir durant un temps determinat. Els resultats han estat sorprenents ja que models de forns, aparentment iguals, obtenien resultats molt diferents com a conseqüència de tenir petits canvis estructurals. És per tot això, que felicitem a tots els alumnes d’aquesta optativa per l’esforç i entusiasme que han dedicat en la realització d’aquest projecte. Enhorabona!