Comunicat d’inici de curs

Estem a punt de començar el curs 2021-22. Aquests dies tot l’equip humà de l’Institut Alexandre de Riquer estem treballant per tenir-ho tot a punt pel dia 13 de setembre, que és el dia d’inici de les classes.

Us volem fer arribar algunes informacions i novetats que us poden ser útils en aquests moments.

1-El canvi més significatiu respecte dels cursos anteriors és que s’ha modificat l’horari lectiu i les classes es faran cada dia de manera continuada entre les 8:00 i les 14:35 amb tres blocs de dues hores i dos patis entremig. El transport escolar s’adaptarà a aquests nous horaris (podeu consultar-los a la web del Consell Comarcal o a l’empresa de transport Prats Serrat) i quedarà sense servei el Menjador escolar. Caldrà preveure que la jornada és llarga i que cal estar ben esmorzats. Sí que hi haurà servei de Cantina i la Biblioteca obrirà cada dia durant el pati més llarg i a les tardes amplia el seu horari des de 2/4 de 5 fins a les 7 cada dia .

2-Les entrades i sortides al centre (i al pati) continuaran igual que el curs passat. Alumnes de 1r i 2n d’ESO entraran per la porta del carrer Laureà Figuerola i els de 3r, 4t i Batxillerat per la porta blanca de davant. Es mantindran els grups estables, l’ús de la mascareta i les mesures higièniques i de ventilació que teníem establertes el curs passat. Aquestes mesures podran anar canviant al llarg del curs segons els indicadors de la pandèmia i ja en tindrem coneixement a través de les autoritats i us les traslladarem. Us adjuntem una Carta dels consellers de Salut i Educacio que volen que arribi a totes les famílies.

3-Com us dèiem, el primer dia lectiu serà el dilluns 13 de setembre. Aquest dia es començarà a les 8 del matí i es farà la presentació del curs, amb les tutories de cada grup i es farà activitat docent fins a les 12:20. Aquest dia els estudiants recolliran l’agenda i els llibres de text de reutilització i se’ls explicaran les instruccions amb més detall. El primer dia, com a material, només caldrà que portin una llibreta i estoig. L’endemà es farà classe normal durant tot el matí.

4-Una altra novetat d’aquest curs és que totes les aules comunes tindran taquilles tancades per tal que els estudiants puguin deixar les seves pertinences durant la jornada escolar. La responsabilitat del material serà de cada alumne, no pas del centre. Més endavant s’hi posarà un cadenat.

5-L’eina de comunicació amb les famílies continuarà essent la plataforma iEduca. Des d’aquest aplicatiu rebreu les informacions sobre les faltes d’assistència, incidències, i avisos del centre. Una vegada començat el curs, les famílies que us incorporeu al centre rebreu les instruccions concretes per poder-hi accedir.

Només queda desitjar que aquest curs sigui, malgrat totes les restriccions, el màxim de positiu possible. Estem a la vostra disposició.