NOU CURS. INSTRUCCIONS GENERALS

Benvolgudes famílies.

Davant de la situació de pandèmia excepcional que vivim, que va portar a tancar els centres educatius a partir del 13 de març del curs passat, ens troben en el moment d’iniciar un nou curs, que també es preveu que estigui molt condicionat per l’evolució de la COVID19.

D’entrada, us diem que hem treballat amb la intenció d’aconseguir que el curs es desenvolupi dins de la màxima normalitat possible des del punt de vista acadèmic i organitzatiu i, a la vegada, que les mesures de prevenció, distància social i higiene que haurà de seguir l’alumnat i el personal docent i d’administració i serveis mantinguin el virus allunyat (o aïllat) de les nostres aules. Amb aquesta intenció comencem aquest curs, sabent que ens movem en la incertesa i que haurem d’anar adaptant-nos a l’evolució de la malaltia i a les instruccions que anem rebent de les autoritats sanitàries i educatives.7

Hem redactat i aprovat un Pla d’obertura que podeu consultar a la web del centre i en aquest enllaç: PLA D’OBERTURA

Us condensem aquí, breument, les informacions i instruccions que us poden interessar en aquest inici de curs.

1-El començament del curs escolar serà el dilluns 14 de setembre. Aquest dia es només es farà la presentació del curs, es recolliran els llibres, les agendes, l’horari, s’assignarà la classe i el lloc on s’ha de seure i els tutors donaran les pautes i les instruccions detalladament. Per evitar concentracions farem una entrada escalonada segons el següent horari:

1 ESO: 8:50 al pati entrada per la porta del carrer Laureà Figuerola
2 ESO: 8:55 al pati entrada per la porta del carrer Laureà Figuerola
3 ESO: 9:00 al pati entrada per la porta principal.
4 ESO: 9:05 al pati entrada per la porta principal.
BATX: 9:00 directament a les aules 3.1 i 3.3 (entrada per la porta principal).

La jornada de presentació del curs tindrà una durada d’unes dues hores. El dimarts dia 15 ja es començarà la docència en horari sencer de matí i tarda.

2-Els alumnes que utilitzin el transport i el menjador tindran aquest servei en les condicions sanitàries que s’establiran en el pla d’obertura (mascareta i distància entre els seients que marcarà la companyia de transport). Igualment, el dinar es farà en dos torns i al menjador es mantindrà la distància entre els nois/es.

3-Mesures higièniques i de seguretat. L’ús de la mascareta serà obligatori i generalitzat en els espais comuns de l’institut. L’ús de la mascareta s’anirà establint en cada moment. Així mateix tots els espais tindran gel hidroalcohòlic, líquid desinfectant i es ventilaran amb freqüència. A primera hora del matí (una vegada a la classe) es prendrà la temperatura a tothom. En cas de detectar-se febre aïllarem la persona afectada i iniciarem el protocol establert.

Els grups classe seran estables i tindran la seva aula i tindran establerts unes pautes de moviment dins de l’Institut per assegurar que hi hagi els mínims contactes. Així mateix, les taules estaran situades a una distància de seguretat l’una de l’altra.

Recomanem que els alumnes es portin de casa els seus estris habituals quan els hagin de fer servir molt sovint com ara eines de dibuix o algun instrument de música. Els teclats d’ordinadors, eines i utillatge dels tallers es desinfectaran després d’utilitzar-los. També demanem que portin alguna cantimplora amb aigua per beure durant el dia, ja que no es recomana consumir aigua de l’aixeta.

Es comptarà, durant les hores lectives, amb una professional que farà tasques de desinfecció i neteja de les instal·lacions.

4Les entrades i sortides a l’Institut es faran per portes diferents. Les entrades i sortides es faran per la porta de davant i escales del vestíbul (3r, 4t i batxillerats) i la de darrere i escales laterals (1r i 2n d’ESO). Es demana d’arribar a l’hora i que no hi hagi concentracions a les portes . Els alumnes de Batxillerat entraran a les 8:50 i a les 3:00. Els alumnes de l’ESO entraran a les 8:55 i a les 3:05 i en tots els casos aniran directament a l’aula que els correspon. Les sortides també seran escalonades en ordre invers a l’entrada.

5-Caldrà que les famílies tinguin cura d’avisar el centre si l’alumne es troba malament o si a l’entorn familiar hi ha un cas de sospita d’infecció per COVID19. En aquest cas, l’estudiant no vindrà al centre fins que es descarti el risc. Aquesta és una responsabilitat de les famílies. En cas de trobar-se malament, de tenir un contacte proper amb símptomes, en qualsevol cas de dubte, no vingueu a l’Institut fins que us vegi el metge. Us adjuntem una carta de SALUT explicitant els detalls d’aquest protocol. També us farem signar una declaració responsable que donarem als alumnes el dia 14 de setembre.

6- Per assegurar la connexió del centre amb els pares/mares s’ha de tenir actualitzat el telèfon mòbil i correu electrònic. Us hem de poder avisar en qualsevol moment i de manera ràpida. Tenim les vostres dades de contacte, però us preguem que ens aviseu si hi ha canvis. Us preguem que estigueu atents a través de la web del centre de les possibles novetats i instruccions que es vagin produint.

7- La reunió de pares/mares es farà a principi de curs. Serà un bon moment per acabar d’aclarir els aspectes pedagògics, organitzatius i sanitaris. Us convocarem a aquesta reunió que podrà ser en modalitat telemàtica o presencial. En qualsevol cas, el tutor/a personal de cada estudiant serà la persona de referència per les famílies.

8- S’ha de preveure de tenir a casa connectivitat a internet per tal d’accedir a les plataformes educatives digitals que s’utilitzaran, no només en cas de pandèmia. En aquest sentit, des de la tutoria, es farà un seguiment/registre de cada estudiant per saber si a la llar disposen de connectivitat a internet  i quins equipaments informàtics tenen a disposició. En cas que hi hagi mancances es mirarà de trobar solucions per no quedar-se desconnectat del món virtual que també forma part de l’educació.

9- Ús d’una nova plataforma de gestió i comunicació amb les famílies. A partir d’aquest curs, la plataforma que servirà per comunicar faltes, incidències, reunions, exàmens, etc. a les famílies serà ieduca (https://alexandrederiquer.ieduca.com/). Els primers dies de curs rebreu un correu amb usuari i contrasenya per les famílies i també per l’alumnat. L’aplicació mòbil que va a associada a aquesta plataforma és ieduca TOKAPP. Us la podeu baixar als vostres telèfons mòbils seguint aquestes indicacions. Us ajudarem a treballar amb aquesta nova eina, que la implementarem poc a poc.

10- Volem demanar-vos comprensió i coresponsabilitat davant d’un curs que es presenta incert, com sabeu bé. Anirem adaptant les nostres actuacions a les circumstàncies de cada moment i a les instruccions que rebem. I som conscients que es produiran disfuncions, contradiccions i mancances.

Que tinguem molta sort!

 La direcció de l’INS Alexandre de Riquer

Calaf, 7 de setembre de 2020

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>