Es pot viure sense generar residus?

El passat 21 de novembre dins el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, l’alumnat de 1r d’ESO va poder assistir a una xerrada realitzada pel Marc Arenas, tècnic de medi ambient de l’Ajuntament de Calaf.

Durant la xerrada, es van proposar reptes i alternatives quotidianes per intentar generar menys residus: pasta de dents i xampú sòlids, porta entrepans, cantimplores, anar a comprar a granel portant les carmanyoles de casa, copes menstruals i compreses de tela, entre altres. També va incidir sobre el consum responsable i el fet donar una nova vida als productes que ja no necessitem.

A l’acabar, els assistents van ser obsequiats amb un joc de bosses reixades per anar a comprar la fruita o altres aliments a granel.

Esperem anar reduint l’ús del paper d’alumini al centre i buscar alternatives més sostenibles! Recordeu que acabem de celebrar la Setmana Lliure d’Alumini amb la intenció que aquest hàbit es mantingui durant tot el curs escolar.

Equip d’Escola Verda