ROMA 2018

Com ja és costum, seguint la iniciativa encetada ja fa uns anys des de la matèria de Llatí, els alumnes de 1r de Batxillerat han realitzat un viatge d’una setmana (11-15 de juny) a la capital italiana. Acompanyats per la Marta i el Salvador, el grup ha visitat i recorregut els indrets més interessants de la ciutat altrament coneguda com a Caput Mundi.

El dilluns vam realitzar una caminada des de la Piazza del Popolo fins al Quirinale passant pels jardins de la Villa Borghese i al vespre vam voltar per la Piazza di Spagna i vam realitzar la visita obligada a la Fontana di Trevi. El dimarts va ser el dia de les restes romanes antigues: Colosseu, Termes de Caracalla, Fòrum Romà, Circ Màxim, etc. Al vespre vam sopar al barri de Trastevere. El dimecres vam visitar Ostia Antica, un jaciment arqueològic de primer nivell, realment espectacular! A la tarda vam visitar el Palazzo Massimo alle Terme i, després d’una infructuosa incursió llampec al barri del Testaccio, vam fer cap novament a Trastevere per cremar els darrers cartutxos del dia. Dijous la cosa va anar d’esglésies: visita a la Basílica de Santa Maria la Maggiore (on mossèn Valentí Miserachs, veí de St Martí, ens va rebre com amfitrió i cicerone de manera exquisida) i la Basílica di San Pietro (Vaticà). Aquell migdia un xàfec de mil dimonis ens va deixar a tots ben xops … Al vespre vam anar a visitar el Panteó i vam sopar per la zona de Piazza Navona. Un bon gelat italià va posar la cloenda a una jornada prou intensa. Finalment l’endemà vam fer una visita guiada a les Catacombes de Sant Sebastià per acabar recorrent un bon tros de la Via Appia Antica com si fóssim uns transeunts de l’Antiga Roma.

Ha estat una setmana culturalment molt profitosa i hem caminat un bon grapat de quilòmetres (les cronometradores oficials diuen que fins i tot més que a Menorca l’any passat!). Les alumnes de Llatí s’han encarregat de bona part de les explicacions dels monuments romans antics i s’ha de dir que ho han fet molt bé. Enhorabona a tots i totes pel comportament i la bona companyonia!