Reunió comitè ambiental febrer

Els delegats ambientals de l’Institut Alexandre de Riquer es van reunir per discutir les diferents maneres de mantenir l’institut net. La reunió, que es va fer a la biblioteca de l’institut, va comptar amb la participació de representants de cada curs, del personal docent i administratiu.

A la reunió, es van discutir diversos temes relacionats amb la neteja de l’institut, com ara la gestió de residus, el reciclatge, els punts on estan situats els contenidors i el mal ús que en feien els estudiants. Els delegats ambientals van presentar diferents propostes per millorar la neteja del centre, com ara la instal·lació de més contenidors de reciclatge i que cada curs faci una neteja setmanal del pati, els divendres a última hora o després del primer pati. Es va suggerir també que els membres de la comissió verda es facin càrrec del compliment de les normes de reciclatge.

Idees que van proposar els alumnes:

Posar més contenidors per l’institut: Es proposa instal·lar més contenidors de reciclatge a diferents punts de l’institut tant dins de les aules com fora per facilitar el reciclatge.

Neteja setmanal: Es proposa que cada curs s’encarregui de la neteja del pati per torns (cada setmana un curs diferent).

Vigilants: Es va suggerir que els membres de la comissió verda fossin els responsables que els alumnes compleixin amb les normes de reciclatge a l’institut especialment a les hores de pati. Si detecten algun incompliment de la norma, els delegats hauran de donar el toc d’atenció a l’alumne i demanar-li que reculli el que ha tirat, si l’alumne es nega, els vigilants hauran d’informar el conserge o a un professor.

Conclusions de la reunió:

A la reunió dels delegats es van debatre tots els aspectes anteriors, es va aconseguir un ambient de debat i col·laboració, i es van proposar idees diferents per millorar la neteja de l’institut.

Abdellah Baghal