Itinerari geològic per Calaf

RUTA GEOLÒGICA PER CALAF

El passat divendres dia 26 de novembre, els alumnes de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de segon de batxillerat vam fer una ruta geològica per Calaf, en concret pels carrers Passeig Santa Calamanda i Raval de Sant Jaume on vam poder observar diferents tipus de roques en diversos edificis.

Per poder fer això, va venir el David Parcerisa, un doctor en geologia i professor de la Universitat Politècnica de Catalunya, qui es va encarregar d’explicar-nos quins eren els diferents tipus de roques que podíem anar trobant pel recorregut que ens va preparar i les diferents característiques de cadascuna d’elles.

Un cop vam acabar la ruta, que va tenir una durada d’una hora i mitja, vam anar al laboratori on vam poder observar altres roques que no havíem pogut trobar durant la ruta amb uns microscopis petrogràfics (utilitzats pels geòlegs per estudiar les roques) que ens van permetre veure marbres, basalt i altres roques amb una ampliació concreta i uns augments adients per tal de poder observar-les amb detall.

Ara toca preparar uns mapes indicant les diferents parades per tal que altres alumnes de l’institut se’n puguin servir!

Anaïs Argerich, 2n de batxillerat

btr