Arrivederci Roma

Un any més els alumnes de 1r de Batxillerat han realitzat el seu viatge a Roma. Impulsat des de la matèria de Llatí, el viatge ha aplegat tots els alumnes interessats en aquesta proposta cultural. L’objectiu de l’activitat era passar uns dies a la capital italiana tot passejant i gaudint de la ciutat per visitar-ne els indrets més coneguts: monuments, jaciments, museus, places i barris amb algun encant especial. El viatge va tenir lloc de l’11 al 14 de juny i els 23 alumnes dels diferents itineraris que s’hi van desplaçar, anaven acompanyats per la Marta Soler (Física i Química) i el Salvador Oliva (Grec i Llatí).

El dimarts es va dedicar a visitar el centre històric de l’Antiga Roma (Fòrum Romà, Campidoglio, Piazza Venezia, Teatre de Marcel, Forum Boarium, Circ Màxim, Termes de Caracal·la i Colosseu). Al vespre vam desplaçar-nos a Piazza Spagna i Fontana di Trevi. El dimecres, amb la grata companyia de mossèn Carles Riera, rector d’Els Prats de Rei, vam viatjar en tren cap al jaciment d’Ostia Antica (ciutat romana i museu arqueològic). A la tarda vam visitar el fantàstic museu del Palazzo Massimo alle Terme per acabar passant el vespre a l’encantador barri romà del Trastevere. De nit vam anar a contemplar il·luminats alguns dels edificis més emblemàtics del centre: Piazza Venezia, Columna de Trajà, Mercats de Trajà i Colosseu.

Dijous era el dia escollit per anar al Vaticà. Per arribar-hi vam realitzar un trajecte a peu sota un sol de rigor tot contemplant de passada el Mausoleu d’August, l’Ara Pacis, el Ponte di Sant’ Angelo (Mausoleu d’Adrià) i la Plaça i Basílica de Sant Pere del Vaticà. Aquí vam comptar amb les inestimables explicacions de Carles Riera que ens va acompanyar de nou, avui en qualitat de guia. De tornada cap a l’hotel vam poder passejar per la Plaça Cavour i la Piazza del Popolo. Vam dedicar la tarda i el vespre a gaudir d’una bonica caminada pels voltants de la Piazza Navona (Panteó, Piazza Campo de’ Fiori i Piazza Farnese).

El divendres i darrer dia de viatge vam fer una visita guiada a les Catacumbes de Sant Cal·lixte (Via Àpia). Al migdia temps lliure per poder fer les darreres compres i a primera hora de la tarda, les Termes de Dioclecià. Cal esmentar el fet que a cada monument, museu o jaciment hi havia un alumne de l’itinerari social-humanístic que en realitzava una primera explicació en anglès per als seus companys tot posant punt i final a un projecte GEP que havien realitzat a Llatí durant el tercer trimestre. La veritat és que l’experiència (malgrat la terrible calor) ha estat profitosa i molt gratificant. Entrada la nit de divendres i després d’un vol amb algunes turbulències, arribàvem a casa esgotats, però contents i satisfets d’haver aprofitat el temps a la ciutat eterna on es veu que menen tots els camins.

Arrivederci Roma!