Joves Talents de Catalunya

Aquest curs vàrem ser seleccionats com a l’únic institut de la Catalunya Central per a participar en el Fòrum de Joves Talents de Catalunya i la nostra representant ha sigut la Miruna Cracium de 4t. d’ESO que ens explica el següent:
Durant els dies 27, 28, 29 i 30 de juny vaig participar al Fòrum Joves Talents de Catalunya que porta a terme l’Exploratori de Recursos de la Natura a Berga, en què un grup de 40 pre-universitaris són escollits pel Departament d’Ensenyament. Aquest és un projecte que està ja en la seva 4a edició anual, que és iniciativa de la UPC i està dirigit principalment per a aquells alumnes interessats en les ciències. Com cada any, el tema està en relació amb la natura i en aquesta edició ha sigut “Nexe Natura i Aigua”. Durant l’estada, professors i ex-professors guien als nois i noies i els ofereixen una sèrie  d’activitats i ponències que han d’aprofitar per finalment, a l’acte de clausura del dia 30. Els joves van assistir a un total de 5 ponències, han visitat l’embassament de Baells i vam observar el funcionamient d’un dron. Finalment, l’acte de clausura va consistir en mostrar una infografia juntament amb una confèrencia que han fet en grups de 8, segons l’apartat que han treballat (aigües subterrànies i superficials, riscos associats a l’aigua, solucions en base a la natura i qualitat de l’aigua).