“Univers per estrenar”

Aquest any els quaranta-tres alumnes de 3r d’ ESO de l’ INS Alexandre de Riquer hem col·laborat en el projecte ’’Fem Dansa’’ associat al Treball de Síntesi.

20170524_092136

El projecte s’ha basat en l’espectacle de dansa ‘’Univers per estrenar’’, inspirat en el llibre que vam llegir a classe ‘’La porta dels tres panys’’ de Sònia Fernández-Vidal.

Durant els matins de la setmana del 22 al 26 vam anar al Casal on els dos coreògrafs manresans, Laura Bataller i Guillem Cirera, ens van ensenyar els passos de ball relacionats amb la física quàntica (el tema del que tractava el llibre).

No era el tipus de ball que esperàvem la majoria d’alumnes, però en vam gaudir.

A les tardes de dilluns, dimarts i dijous vam fer activitats més teòriques (un dossier) que abastava varies assignatures com, per exemple: física, català, matemàtiques, etc. amb varis professors.

També, vam mirar la pel·lícula ‘’5 dies per ballar‘’ i vam escriure el resum de la xerrada del dilluns 15, de les dues ballarines, la Berta i la Clara Pons.

Finalment, entre el matí de dijous i el de divendres, la Laura i el Guillem van acabar d’enllaçar els passos de ball. Divendres a les 19:00h vam assajar el ball general amb l’escenografia i el so, i amb el vestuari posat: una camisa o brusa blanca i uns pantalons negres. A les 21:00h vam representar l’espectacle, que va agradar molt i els dos coreògrafs van ser obsequiats amb un ram de flors.

Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses que no sabíem sobre la dansa.

Redacció: Maria Puig.

Fotografia: Asmaa  Gharib.