L’escriptor Llorenç Capdevila amb els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut

El passat dijous 23 de gener, a les 8.50, a la Biblioteca Municipal de Calaf, ens visità l’escriptor de la Catalunya Central, Llorenç Capdevila (dins el programa Autors a les Aules, de la Institució de les Lletres Catalanes 2020), autor d’una quinzena de llibres, entre ells “L’herència del vell pirata”, lectura obligatòria de català, durant el primer trimestre, per als cursos de 3r ESO. Després d’una bonica introducció en Power Point des d’on evocava diferents espais de la seva vida (Alpicat, l’INS Màrius Torres), l’autor ens endinsà en els motius que el portaren a escriure una novel·la com “L’herència del vell pirata”: l’amor incondicional per la lectura (el desig que t’expliquin històries i el desig d’explicar-les  tu després); l’enfrontament amb la mort d’algú estimat; i la voluntat de memòria històrica (el fet de reviure aspectes de la nostra Guerra Civil que potser havíem oblidat). Després d’unes preguntes dels assistents, l’autor signà els exemplars que els alumnes li portaren. Va ser una matinal literària diferent, i molt interessant.