INTERCANVI AMB ALEMANYA

Els nostres companys i companyes alemanys van arribar el dimecres 2 d’octubre al vespre. Els esperàvem tots amb molta emoció i nervis. Després de trobar el company o companya alemany que cadascú hauria d’allotjar a  casa seva, vam anar cap a les cases a presentar les famílies catalanes.

L’endemà al matí havíem de trobar-nos tots a l’institut, amb la intenció de que els companys de 3r A i els alemanys anessin a visitar la ciutat de Tarragona, en concret conèixer la Tarragona romana.

Divendres van compartir una hora de classe a l’institut i a continuació els professors van organitzar una visita cultural pel poble de Calaf, per acabar fent un dinar de germanor tots junts a l’institut.

Al llarg del cap de setmana els alemanys van estar fent activitats diverses amb la famílies d’acollida. D‘aquesta manera van poder compartir i conèixer costums catalanes.

Tot just començar la setmana, el dilluns, vam fer una sortida a Barcelona la classe de 3r C i els alemanys, en la qual vam visitar la Sagrada Família.

El dimarts els companys de 3r B i els alemanys van anar al museu del Cau Ferrat a Sitges on van poder veure col·leccions de diferents artistes així com una visita a la platja.

L’últim dia sencer que passaven a Calaf, el van dedicar a assistir a diferents classes de l’institut per a conèixer diferents maneres de fer i practicar castellà.

Dijous va ser un dia trist, ja que havia nascut una bona amistat entre catalans i alemanys, i tocava acomiadar-se fins al febrer. Va costar dir-nos adeu però al mateix temps ja tenim ganes de tornar-nos a veure.