Intercanvi amb Düsseldorf (3r d’ESO)

El passat dimarts 12 de desembre molts dels alumnes  de 3r d’ESO vam emprendre un viatge molt especial, cap a Alemanya.

Aquest viatge ens ha unit molt a tots.

De bon matí, cap a les 8h, tots els alumnes que participàvem de l’intercanvi ja ens havíem reunit davant la parada de bus per pujar a l’autocar que ens va portar a l’aeroport del Prat, a Barcelona. El nostre vol  no sortia fins a les 12:20h, així que mentrestant les professores ens van deixar una estona lliure per anar a les botigues de l’aeroport. Cap a les 12:30 ja volàvem de camí cap a Düsseldorf. En arribar a Düsseldorf vam agafar un autocar de camí cap a Münster on ens esperaven els alumnes alemanys de l’intercanvi.

El primer dia, juntament amb les parelles alemanyes vam anar a passar el dia a Bremen, vam anar a veure l’Unuversum on hi vam passar quasi tot el matí, després vam anar a Bremen on ens van deixar una estona lliure per voltar i anar a dinar. En acabat vam pujar a l’autocar i vam anar cap a la casa de les nostres parelles alemanyes.

DIJOUS, 14 de Desembre de 2017

Com la resta de dies ens vam reunir a l’institut i aquell dia vam passar la primera hora fent classe, després ens vam tornar a reunir tots a l’entrada de l’institut, però aquest cop els alemanys es van quedar fent classe mentre els alumnes catalans vam anar a fer una visita guiada per Münster. A la ciutat  vam visitar diferents catedrals, carrers importants… Quan va finalitzar la visita ens van deixar un parell d’hores lliures per voltar pel centre de Münster. Cap a les 13:30 ens vam reunir tots i cadascú va anar amb el seu company alemany. A la tarda molts es van reunir i van anar al centre de la ciutat o a l’institut on feien un concert de Nadal.

DIVENDRES, 15 de Desembre de 2017

Ens vam trobar tots a l’entrada de l’institut i com el dia anterior vam anar a fer classe. En acabat, per allà les 10.00h,  vam fer un joc en el que havíem de contestar unes preguntes relacionades amb Münster i això ens va ajudar a conèixer un mica més la ciutat. Aquesta activitat només la vam fer els alumnes catalans ja que els alemanys es van quedar fent classe. També vam anar a visitar una catedral i  a fer una visita al museu Picasso  i, finalment, les professores ens van deixar una estona lliure per estar al centre de Münster. A les 14:00 ens vam reunir amb els companys alemanys i molts van anar a dinar al centre i després a comprar, i d’altres van anar a sopar.

DISSABTE  i DIUMENGRE, 16 i 17 de Desembre de 2017

Durant el cap de setmana cadascú va estar amb les seves famílies i molts van anar a patinar, al minigolf o a fer d’altres activitats.

DILLUNS, 18 de Desembre de 2017

Va arribar el dia de tornada cap a Calaf  i, com cada dia, ens vam reunir a les 8h a l’institut per acomiadar-nos. Cap a les nou vam pujar a l’autocar i vam anar cap a l’aeroport de Düssendolf on ens van deixar una estona lliure fins les 15:20, hora en la que vam pujar a l’avió i vam emprendre el viatge cap a l’aeroport de Barcelona on  ens esperava el bus de tornada cap a Calaf

Van ser uns dies molt especials i esperem veure als nostres companys i companyes alemanys aviat.

Redacció: Judit Gumà

Fotografia: Laia Montoya