Esquiada 2020

El passat 3 de febrer a les 8 del matí, els nois i noies de 1r d’ESO ens preparàvem per pujar a un autocar amb destinació cap al Port del Comte.

Quan vam arribar al nostre destí, vam deixar les maletes a l’alberg on havíem de passar la nit. Després d’això els monitors (en Damià, l’Àlex i el Ferran) ens van venir a buscar i ens van explicar les normes. Tot seguit, ens van acompanyar fins on estava el material que havíem de fer servir els dos dies d’esquiada (un parell d’esquís, un casc i unes botes). Després ens van repartir en dues categories: la d’experts/iniciats (amb el Ferran) i la dels debutants, en dos grups perquè érem  molts (un grup amb en Damià i l’altre grup amb l’Àlex). Un cop fets els grups ens vam posar a esquiar. El primer dia d’esquí havia començat!

Tots els grups vam començar amb una mica de teoria i després cada grup va fer el seu camí. A les pistes hi havia força gel però es podia esquiar bé. Alguns de nosaltres anàvem amb la cinta i d’altres amb el teleesquí. Només el grup d’experts/iniciats va poder pujar amb el telecadira cap al final del primer dia. També, a vegades, podíem  fer algun descans d’uns minutets.

Al migdia, cap a les 14h, vam parar d’esquiar i vam dinar. Després d’aquest descans llarg ens vam tornar a ficar els esquís i…a esquiar! Així vam fer fins a les 16:30 h (aproximadament). Llavors ens vam tornar a trobar tots junts, ens vam repartir en cinc habitacions, nens i nenes separats, vam jugar i descansar una mica i vam anar a sopar. Després de sopar vam tenir una estona de temps lliure i més tard vam anar a dormir.

Al dia següent alguns estàvem adormits però igualment teníem ganes d’esquiar. Després d’esmorzar els monitors ens van venir a buscar i vam començar un altre cop el que el dia anterior havíem deixat per fer. El primer dia només les pistes estaven congelades però el segon dia, a part de que encara seguien congelades les pistes, també feia vent. Tot i que això no va evitar que esquiéssim,  sí que ho va dificultar però no va passar res, com el primer dia, afortunadament. Al cap de cinc hores esquiant vam parar, vam retornar el material d’esquí, ens vam acomiadar dels monitors, vam dinar i, al cap d’una estona, vam recollir les maletes i vam tornar cap a Calaf.