Esquiada 2017 (1r ESO)

Aquest any, els alumnes de 1r d’ESO, hem anat a esquiar a Tuixent, com és tradició a l’institut.

Vam sortir de Calaf a les vuit del matí per marxar cap a esquiar. Quan ja portàvem una hora i mitja al bus, vam parar a Solsona a esmorzar i un cop esmorzat, vam tornar a pujar al bus per anar fins a l’estació cap a esquiar.

Un cop a l’estació, ens vam trobar al Guillem, al Josep Maria i a la Laia, vam buscar uns pals, uns esquis i unes sabates de la nostra mida i vam anar cap a esquiar. Ells, ens van ensenyar a esquiar, a frenar, a girar… i vam anar a fer un recorregut per la neu.

Durant tot el matí va nevar però no va fer gaire fred.

A les dues vam anar cap a dinar a un bar que hi havia a les pistes i en acabar, vam jugar per allà i després vam anar cap a l’alberg de Tuixent on ens van rebre molt bé.

Quan vam arribar a Tuixent, vam deixar les motxilles a l’alberg, vam anar a veure el poble i després ens vam separar per classes i ens vam dirigir cap al museu de les Trementinaires.

El museu, era una representació de les cases de les trementinaires. Hi havia una cuina i una sala  on ens van passar un documental sobre qui eren i què feien. Després, vam anar cap a l’alberg a dutxar-nos i a preparar l’habitació per a la nit.

Un cop preparada l’habitació vam anar a sopar i seguidament vam anar a una sala de jocs i vam fer discoteca, vam jugar al bitllar i al futbolí. A la nit no vam dormir gens i  l’endemà ens vam haver de llevar molt d’hora per anar a esquiar.

Vam esquiar tres hores més, vam dinar i vam marxar amb l’autobús cap a Calaf.

A l’autobús, algunes persones van dormir, altres van escoltar música i altres feien bromes telefòniques.

Després d’un llarg viatge,  finalment vam arribar a Calaf.

Redacció: Ton Badia

Fotografia: Anaïs Argerich