Llegir a casa: xerrada a les famílies amb Enric Queralt

Enric Queralt ens ha fet una xerrada a les famílies sobre la lectura a casa

El passat 9 de febrer, la comunitat educativa vam gaudir d’una xerrada telemàtica enfocada sobre què és llegir a casa. Ens ha plantejat a través d’una presentació, el pas per la història de la lectura, el concepte de llegir, ens ha contextualitzat la lectura al nostre país i com enfocar-la per fomentar l’impuls de la lectura.

Volem fer partícips a tota la comunitat educativa que no va poder gaudir de la xerrada, compartint la presentació que ens ha facilitat l’Enric Queralt així com diferents materials per aprofundir en el tema.

Enric Queralt i Catà (Reus, 1956). Ha estat docent, amb infants i joves: formador i assessor de llars d’infants, d’escoles i d’instituts, en aspectes relacionats amb l’organització escolar, el desplegament curricular, la programació didàctica i, sobretot, amb l’ensenyament i l’aprenentatge de llegir i escriure. També ha estat assessor del SEDEC, coordinador nacional dels equips d’assessors en llengua i cohesió i membre de l’equip de la Inspecció d’Educació dels ST d’Ensenyament a Tarragona. Actualment col·labora com a assessor i formador de l’Estratègia d’Impuls a la Lectura.

TONUCCI: Hay que acostar a los niños leyendo un libro y no mirando la televisión

J. SALAS: Llegir en pantalles

J. CENTELLES: Els beneficis de la lectura

J. PORTELL: La lectura a casa

Esperem que aquesta experiència hagi estat enriquidora per tothom.