STEAM, PROJECTE D’INNOVACIÓ

El programa d’innovació pedagògica #STEAMcat consisteix en l’acompanyament dels centres mitjançant l’assessorament, la creació de la Comunitat #STEAMcat, les formacions i els recursos. Aprofitant el lideratge distribuït del centre, les metodologies, perspectives i tecnologies adients a l’aula i el treball transversal del professorat, es fomenta el pensament crític de l’alumnat, es millora la percepció social de la ciència, per provocar un increment de la selecció d’estudis postobligatoris STEAM per un canvi positiu de l’autopercepció dels alumnes en vers aquestes disciplines.

El nostre centre està cursant ja l’últim any d’aquest programa, i es veu reflectit en els petits canvis que s’estan donant en les programacions i la metodologia que es fa servir per impartir la docència: des d’ambients a Educació infantil, passant per tallers STEAM a primària i activitats transversals a secundària. Una petita llavor que anirà creixent i que aconseguirà arrelar des de ben petits fins al final de l’escolaritat obligatòria.

Uns dels reptes més importants que s’ha trobat la comissió STEAM del centre, és primerament la creació de l’aula STEAM que hem anomenat aula Hipàtia d’Alexandria i seguidament de la seva utilització per implementar a poc a poc la metodologia STEAM.

La creació d’un espai que sigui altament aprofitable per a edats tan distanciades ha estat una fita difícil, però que veurem la seva evolució a mesura que els docents la vagin utilitzant i anem analitzant quines activitats o materials cal modificar o afegir per aconseguir que aquesta metodologia que s’utilitza a l’aula STEAM, pugui crear una llavor que es reverteixi a la resta d’aules ordinàries.

Per fer realitat el projecte de creació de l’aula STEAM, cal dir que hem rebut el suport primerament de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt per a la compra de materials i mobiliari, i a les famílies, un avi del centre ens va crear les taules rodones de l’espai de debat.