Història

L’Escola Miquel Martí i Pol va néixer el curs 2000-2001 al centre urbà de Lliçà d’Amunt producte del creixement demogràfic d’aquells anys. Va sorgir del desglossament de l’escola San Baldiri i va començar essent un centre petit amb només 11 grups. Va estar ubicat a un edifici municipal del carrer Folch i Torres al centre urbà de Lliçà d’Amunt fins l’any 2005.

Carta de resposta del poeta al primer director del centre.
Foto de Miquel Martí i Pol el dia de la inauguració de l’escola
Carta del poeta a l’escola.

Placa commemorativa

El curs 2005-2006 és va inaugurar el aquest edifici a la urbanització de Can Roure. Al traslladar-se al nou centre situat entre diverses urbanitzacions de les afores del poble, va haver un increment d’alumnat. El curs 2011-2012 l’escola va arribar a tenir un total de 20 grups amb 449 alumnes i 33 mestres. A partir d’aquell curs ha anat disminuint la matrícula a causa de la estabilització del creixement demogràfic a Lliçà.

Foto de la façana.

Foto aèria.

El curs 2020-2021 es va celebrar el 20è aniversari de l’escola, amb la notícia de que hi havia un projecte per al nostre centre: passaríem a ser Institut Escola.

El curs 2022-2023 arrenca amb la nova titularitat: Institut Escola Miquel Martí i Pol, tot i que encara només comptem amb un grup de 1r d’ESO. Durant aquest curs, comencen les obres de la construcció del nou edifici de secundària, situat a l’antic hort de l’escola. El nou edifici comptarà amb 4 aules per a grups,un laboratori i un taller, i dues aules reduïdes per a tutories.