ARA JA HEM ALÇAT EL VOL!

Famílies, de nou per aquí per explicar-vos una mica més de l’espai psicomotriu!!

Ara ja hem alçat el vol!! Això vol dir que els infants ja han integrat els ritmes i les fases amb els que es dona aquest espai (article primer trimestre) i alhora han descobert i experimentat tots els espais, materials i oportunitats que dona la sala… Ara doncs ja podem avançar un pas més i aprofundir en l’espai i les possibilitats, amb els materials que tenen a l’abast (coixins, espatlleres, matalassos, cordes, hamaques, teles i robes, xurros, pilotes, cèrcols, cons, piques…)

Apareixen doncs jocs més rics, més elaborats, vinculats als jocs simbòlics: les disfresses i els personatges prenen protagonisme… El seu plaer per jugar amb el cos es vincula amb el plaer de jugar a través del pensament i l’acció… Les històries narrades agafen protagonisme, els acords, la paraula…

La imaginació i la fantasia està servida, senyors i senyores!!! Ens ho passem pipa!!! Es desperta el joc simbòlic en paraules majúscules.

La nostra psicomotricitat es converteix en aquell espai de seguretat on sabem que tot està emmarcat dins uns límits establerts. Coneixem el funcionament i els acords i les expressem abans d’iniciar el joc: cuido de mi mateix o mateixa, cuido dels altres, cuido tot els materials i respecto els jocs o creacions de companys i companyes. És un espai de joc per a TOTES. A més cal recordar sempre que és imprescindible recollir en acabar la sessió.

Aquest segon trimestre també hi ha hagut petits moments per a l’expressió corporal, la respiració i les relaxacions. A través de petites dinàmiques per escalfar el cos hem ballat i dansat al ritme de la música amb petits elements que potencien l’expressivitat corporal i les capacitats creatives, deixant-nos fluir i ser tal com som, facilitant el desenvolupament d’aspectes afectivo-emocionals i de relació amb els altres.  Ens ho passem genial!!!!!!

La respiració i les relaxacions s’han donat la mà per juntes, aprendre a portar a la calma el nostre cos, les nostres emocions i el nostre pensament. Ens porten serenor, tranquil·litat, consciència corporal i un cos més sa i feliç!

Hem introduït petites dinàmiques a través de massatges (cançó), visualitzacions guiades (ser un núvol), respiracions com la de l’abella “zzzz”, el mantra “om” o “m” (exemples que podeu fer també a casa)...

Us compartim més cançons i dinàmiques que escoltem per recollir els materials i tot l’espai: Om Anandamayi.

Quan sonen les primeres notes del violí totes es recorden la consigna inicial: cal recollir per jugar un altre dia i mantenir l’espai endreçat. Col·laboren plegats, apareix l’ajuda mútua, l’esforç, la cooperació, la coordinació i el treball en equip. Segueixen aprenen a classificar, endreçar, posar ordre i ser curosos i curoses.

I per tancar la sessió i acomiadar-nos fem I’m happy I’m good. Si els demaneu a les vostres filles i fills us ensenyaran com acompanyar aquesta cançó d’uns moviments de kinesiologia que ens ajuden a centrar i focalitzar la nostra atenció.

Esperem que tot plegat ho pogueu gaudir juntes i seguirem un trimestre més per veure com avança aquest vol i fins on podem desplegar les ales!!

Una abraçada!!! MÉS FOTOS I VÍDEOS AQUÍ! 

“La llibertat de moviment, la llibertat d’expressió, l’escolta de les nostres emocions i els valors profunds de la història de l’infant han de ser plenament respectats”

Bernard Aucouturier 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>