Història

La Tordera va néixer el 2001, a partir de la forta demanda de les famílies dels barris de Ca l’Abril, el Virgili i el Temple de Santa Maria de Palautordera. Necessitaven una escola pública al barri, el qual es troba separat quatre quilòmetres del seu nucli urbà. En aquell moment, l’escola es va crear com a centre d’educació infantil i primària en una zona en procés de construcció i molt propera a la població de Sant Celoni.

Per als barris de Santa Maria de Palautordera, va representar la creació de l’escola del barri, esdevenint un equipament bàsic que evita el desplaçament fins al centre urbà i estalvia una major massificació dels seus centres educatius. Per a Sant Celoni, va representar l’ampliació de centres públics davant l’oferta de centres de titularitat privada de la vila.

En el primer curs (2001-2002), el centre comptava amb 23 alumnes de P3, 2 mestres i altres serveis complementaris. El curs 2015-2016, l’escola va passar a comptar amb dues aules per nivell educatiu, de P3 a 4t d’ESO, amb uns 660 alumnes, i amb una plantilla de 60 docents aproximadament. El centre s’ha anat completant amb altres serveis i professionals que configuren també l’equip de La Tordera: personal educatiu auxiliar del departament, vetlladors, personal de serveis, l’equip psicopedagògic municipal de Palautordera, l’equip de monitors/es i de servei de migdia, l’educador/a del Taller d’Estudi Assistit i altres, derivats de les activitats extraescolars.