Projecte educatiu i altres documents

D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, el Projecte Educatiu de l’Institut Escola la Tordera és un document obert que defineix els trets d’identitat i recull els projectes i experiències que fins ara han anat definint els objectius plantejats com a centre:

• Projecte lingüístic
  • Projecte de Convivència
  • Pla d’Acció Tutorial
  • Pla d’estrategia digital
  • Plans d’Acollida
  • el treball per projectes en un currículum integrador
  • l’escola com a eina per a la comunitat
  • l’assoliment de les competències bàsiques
  • el treball per racons
  • espais i ambients
  • l’ús funcional dels llenguatges
  • el gust per la lectura

L’Institut Escola la Tordera desenvolupa el seu projecte en un marc educatiu més global i per tant, cerca ponts i punts de connexió amb altres agents i institucions. Ens sentim part activa de la proposta educativa pública, que busca compartir projectes i continuïtats; i en aquest context volem afavorir un treball compartit amb les escoles bressols, centres educatius i instituts propers.

També cal aprofitar totes les propostes educatives d’altres institucions o agents paral·lels a l’institut escola (educadors socials, entitats…) com un complement que millora l’acció educativa que entre tots realitzem globalment. Per això la Tordera participa de:

• el Pla educatiu d’entorn
  • l’escola Verda
  • i està oberta a propostes similars que en un futur puguin sorgir.

Projecte de Direcció

Projecte de direcció La Tordera 2020-2024

Memòria Anual 2022-2023

MEMÒRIA OBJECTIUS ANUALS 2022-2023

Programació General Anual 2023-2024

PGA 23-24

Pressupost:

Pressupost 2024

Pressupost ingressos 2023

Pressupost despeses 2023

Pressupost 2021

Pressupost 2020

Pressupost 2019

Pla educatiu d’entorn

La Tordera està vinculada a al Pla Educatiu d’Entorn de Sant Celoni. D’aquest pla surten diferents propostes (subvencionades per les administracions):
● Activitats extraescolars obertes als alumnes d’altres centres educatius del poble.
● Programa Xarxa.
● Tallers de cohesió social.

Convenis

Conveni de diversificació curricular:

Conveni Com-unitat- 2023-2027 IE Tordera/Ajuntament de Palautordera

Conveni utilització espais:

Conveni zona esportiva el Temple

Conveni zona verda

Conveni Judo

Projecte lingüístic

El Projecte Lingüístic de Centre (PLC) de l’IE La Tordera és un document que forma part del PEC i que recull, de forma organitzada, els acords que ha elaborat tota la comunitat educativa sobre les propostes educatives per a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i la comunicació.

El nostre PLC vol ser un instrument per al desenvolupament coherent i eficaç de les activitats educatives del nostre centre. A la vegada, vol garantir el dret de l’alumnat de poder fer servir el català i el castellà per a finalitats múltiples, de manera oral i escrita, amb l’ús dels diferents mitjans de comunicació amb els llenguatges que vehiculen, especialment l’audiovisual; i el dret dels nostres alumnes de conèixer una o més llengües estrangeres per cercar i elaborar coneixements per a la comunicació.

Vol ser una eina que ajudi en el desenvolupament de la competència plurilingüe i que promogui entre l’alumnat el respecte envers totes les llengües, així com la valoració positiva de la diversitat lingüística, la desaparició de prejudicis lingüístics i la importància de l’aprenentatge d’altres llengües.

Pla lector

Pla lector 2022-2023

Projecte de convivència

Projecte de convivència IE la Tordera   (Aprovat en Claustre el 23/06/2023 i en Consell Escolar 10/07/2023)

Proposta de projecte de jornada continuada

El curs 2011-2012 La Tordera es converteix en Institut Escola. Tot i no haver-ho demanat des del centre, el claustre assumeix la seva conversió i poc a poc es van fent palesos els beneficis que aquesta unificació té en pro de l’educació de l’alumnat.

La nova situació del centre comporta que es realitzin canvis en l’organigrama i en el seu funcionament. Per optimitzar aquest nou funcionament i facilitar la realització de reunions de coordinació entre el professorat de les diferents etapes educatives, es realitzen diverses modificacions dels horaris.

Tot i que s’intenta compaginar al màxim els horaris en les diferents etapes educatives (per facilitar a les famílies els horaris d’entrada i sortida dels alumnes), aquests canvis no acaben de satisfer a cap sector de la comunitat educativa i és aquí on neix la necessitat d’aquesta proposta.

El projecte que es presenta inclou mesures que aporten millores pedagògiques (amb un major respecte cap als ritmes biològics de la mainada), així com en l’organització dels docents. També s’analitza l’impacte econòmic i mediambiental del centre educatiu.

Carta Compromís amb l’IE La Tordera

Carta compromís INF-PRI IE La Tordera