Laboratori de Transformació Pedagògica: Reflexió per orientar les nostres accions en un propòsit transformador

Benvolguda Comunitat Educativa,
A tots els centres del Laboratori i de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa, però també amb el desig que arribi a tots els centres educatius de Catalunya, se’ns han proposat quatre preguntes de reflexió pedagògica, les quals es van treballar a nivell de Claustre el passat dimarts 5 d’octubre i que a través d’aquest article, us volem compartir: (#XTTE, #PAcTE/ExC, #Referents)
Com a centre, pensem que la manera de millorar el lideratge pedagògic és compartir punts de vista a través de les trobades docents, per intercanviar experiències personals i professionals de nosaltres mateixos i altres experts i fer un aprenentatge conjunt, on tothom se senti escoltat. Com a Claustre, volem poder arribar a acords per poder-nos enriquir.
Donar continuïtat al treball fet i interpretar idees, són capacitats del Claustre que ens fa sentir partícips d’un grup o comunitat. Per aquest motiu, ens cal temps per trobar-nos, nous espais i posar a l’alumnat com a protagonista del seu aprenentatge.
La realitat del dia a dia, fa que moltes vegades no sigui possible fer tot allò que voldríem o ens agradaria, per manca d’espais de reflexió i de recursos humans. Aquest fet, ens porta a prioritzar les tasques a realitzar, on materials o feina feta al llarg del temps queda relegada i tasques com la programació conjunta i les reflexions com a Claustre, a vegades queden en un segon pla.
Tot i això i malgrat estar separats en dos edificis, cosa que fa molt difícil la coordinació entre les diferents etapes del centre, les ganes, la il·lusió i la motivació fan que seguim endavant amb un projecte comú i innovador, promovent un aprenentatge a partir del joc, els projectes, els reptes, les investigacions i l’experimentació, els plans de treball, les estones de reflexió, els valors, les emocions, l’autoavaluació i l’esperit crític.