L’octubre del curs 21-22 hem realitzat una diagnosi per comprovar l’ús pedagògic i organitzatiu de les eines digitals. Aquesta diagnosi s’ha basat bàsicament en 4 elements:
L’eina SELFIE.
Els qüestionaris de Competència Digital Docent (CDD). (pendent)
Els objectius de l’antic Pla TAC no assolits.
Els indicadors de centre.
Enquestes a les famílies
EDC-diagnosi
EDC-diagnosi
A l'octubre del curs 21-22 s'ha realitzat l'enquesta SELFIE als docents del centre i a l'alumnat de 5è, 6è i 1r d'ESO. Clicant a l'enllaç podreu visualitzar els resultats obtinguts.
El pla TAC de centre finalitzava el curs 18-19.
D'aquest pla el 60% objectius proposats s'han assolit, però encara hi ha una sèrie d'actuacions que no s'han dut a terme, que s'han de reformular de nou o són objectius continuats.
Aquests són:
- 013. Definir i revisar la composició de la comissió
TAC. - 014. Establir l'àmbit d'actuació de la comissió TAC.
- 015. Revisar la seqüenciació de la competència
digital a les àrees curriculars. - 042. Assegurar la presència de l'aplicació metodològica de les tecnologies a les programacions didàctiques de les diferents àrees curriculars.
- 043. Establir pautes de seguiment de l'aplicació de les tecnologies a l'aula a les diferents àrees curriculars.
- 053. Recollir les noves necessitats de recursos i valorar-ne la seva viabilitat.
- 061. Establir la dinàmica anual de funcionament de la comissió TAC del centre i marcar les actuacions prioritàries.
- 086. Definir les normes d'ús d'Internet i establir mesures de filtratge de continguts.
- 093. Cercar i crear recursos específics per a l'alumnat amb necessitats educatives especials.
- 101. Posar a l'abast del professorat recursos TAC per a la seva pràctica docent.
- 104. Definir mecanismes per avaluar l'assoliment de la competència digital.
- 106. Definir i dissenyar mecanismes i eines d'avaluació i seguiment de l'alumnat mitjançant les tecnologies.
- 111. Detectar les necessitats formatives del professorat respecte les TAC i proposar el cursos de formació necessaris.
- 112. Donar a conèixer a la comunitat educativa les activitats realitzades pel professorat.
- 113. Compartir recursos entre la comunitat educativa.
Dels documents de centre extraiem alguns punts referents a la cultura digital que cal desenvolupar:
- Definir l'avaluació de la competència digital de l'alumnat (quins criteris i indicadors s'utilitzarà a primària i secundària de forma consensuada).
- Definir actuacions per la millora de la competència digital del claustre.
- Redefinir l'ús i distribució dels equipaments que disposa el centre.
- Redefinir i planificar les dotacions pròpies del centre.
S'han enviat uns formularis a una mostra representativa de les famílies del centre (20%) en que es volia rebre informació en aspectes referents a les plataformes de comunicació a digitals (web, classroom, TPVescola, missatgeria, ...). Els aspectes més destacables són:
- Els canals de comunicació, així com les informacions i la freqüència, són correctes.
- Les famílies tenen facilitat per seguir el treball dels seus fills quan s'utilitza la plataforma classroom.
- El funcionament de la plataforma de pagament TPVescola està ben assimilat.
- Es troba a faltar algunes informacions a la pàgina web del centre (fotografies passades, fulls informatius, ..)
ALUMNAT
PUNTS FORTS | PUNTS FEBLES |
|
|
DOCENTS
PUNTS FORTS | PUNTS FEBLES |
|
|
CENTRE
PUNTS FORTS | PUNTS FEBLES |
|
|