Diagnosi

L’octubre del curs 21-22 hem realitzat una diagnosi per comprovar l’ús pedagògic i organitzatiu de les eines digitals. Aquesta diagnosi s’ha basat bàsicament en 4 elements:

L’eina SELFIE.
Els qüestionaris de Competència Digital Docent (CDD). (pendent)
Els objectius de l’antic Pla TAC no assolits.
Els indicadors de centre.
Enquestes a les famílies
EDC-diagnosi

A l'octubre del curs 21-22 s'ha realitzat l'enquesta SELFIE als docents del centre i a l'alumnat de 5è, 6è i 1r d'ESO. Clicant a l'enllaç podreu visualitzar els resultats obtinguts.

Informe de centre SELFIE

El pla TAC de centre finalitzava el curs 18-19.
D'aquest pla el 60% objectius proposats s'han assolit, però encara hi ha una sèrie d'actuacions que no s'han dut a terme, que s'han de reformular de nou o són objectius continuats.
Aquests són:

• 013. Definir i revisar la composició de la comissió
    TAC.
  • 014. Establir l'àmbit d'actuació de la comissió TAC.
  • 015. Revisar la seqüenciació de la competència
    digital a les àrees curriculars.
  • 042. Assegurar la presència de l'aplicació metodològica de les tecnologies a les programacions didàctiques de les diferents àrees curriculars.
  • 043. Establir pautes de seguiment de l'aplicació de les tecnologies a l'aula a les diferents àrees curriculars.
  • 053. Recollir les noves necessitats de recursos i valorar-ne la seva viabilitat.
  • 061. Establir la dinàmica anual de funcionament de la comissió TAC del centre i marcar les actuacions prioritàries.
  • 086. Definir les normes d'ús d'Internet i establir mesures de filtratge de continguts.
  • 093. Cercar i crear recursos específics per a l'alumnat amb necessitats educatives especials.
  • 101. Posar a l'abast del professorat recursos TAC per a la seva pràctica docent.
  • 104. Definir mecanismes per avaluar l'assoliment de la competència digital.
  • 106. Definir i dissenyar mecanismes i eines d'avaluació i seguiment de l'alumnat mitjançant les tecnologies.
  • 111. Detectar les necessitats formatives del professorat respecte les TAC i proposar el cursos de formació necessaris.
  • 112. Donar a conèixer a la comunitat educativa les activitats realitzades pel professorat.
  • 113. Compartir recursos entre la comunitat educativa.

Dels documents de centre extraiem alguns punts referents a la cultura digital que cal desenvolupar:

• Definir l'avaluació de la competència digital de l'alumnat (quins criteris i indicadors s'utilitzarà a primària i secundària de forma consensuada).
  • Definir actuacions per la millora de la competència digital del claustre.
  • Redefinir l'ús i distribució dels equipaments que disposa el centre.
  • Redefinir i planificar les dotacions pròpies del centre.

S'han enviat uns formularis a una mostra representativa de les famílies del centre (20%) en que es volia rebre informació en aspectes referents a les plataformes de comunicació a digitals (web, classroom, TPVescola, missatgeria, ...). Els aspectes més destacables són:

• Els canals de comunicació, així com les informacions i la freqüència, són correctes.
  • Les famílies tenen facilitat per seguir el treball dels seus fills quan s'utilitza la plataforma classroom.
  • El funcionament de la plataforma de pagament TPVescola està ben assimilat.
  • Es troba a faltar algunes informacions a la pàgina web del centre (fotografies passades, fulls informatius, ..)

ALUMNAT

PUNTS FORTS PUNTS FEBLES
  • Els docents adquireixen coneixements sobre el civisme i la seguretat en l'ús d’eines digitals.
  • L’alumnat es motiva i es sent segur utilitzant eines digitals.
  • Els alumnes no tenen en compte els drets d’autor i la protecció de dades en les seves activitats escolars.
  • L’alumnat reprodueix models de continguts digitals, però no els utilitza de forma creativa i adaptada a ell.
  • Dificultat de control relacions negatives entre alumnat mitjançant plataformes digitals.

DOCENTS

PUNTS FORTS PUNTS FEBLES
  • El claustre està conscienciat en l’ús de les tecnologies digitals en l’aprenentatge.
  • Els docents exploren i cerquen continguts digitals per donar suport a l’ensenyament.
  • Els docents utilitzen diversos canals de comunicació per recolzar la tasca educativa (videoconferències, meet, plataformes educatives…)
  • Ús de les tecnologies digitals per eliminar barreres de l’aprenentatge i potenciar la comunicació.
  • No s'utilitzen les eines digitals per a l’avaluació formativa i formadora de l’alumnat.
  • Els docents no tenen en compte les llicències d’ús i drets d’autor en els continguts digitals.
  • No s’utilitzen les eines digitals per crear xarxes i col·laborar amb altres entitats.
  • Falta temps per explorar, debatre i compartir l’ús de les tecnologies digitals per a l’aprenentatge.
  • Falta coneixement sobre la creació i possibilitats dels recursos digitals per a l’ensenyament.

CENTRE

PUNTS FORTS PUNTS FEBLES
  • El centre té una connexió a internet fiable (tot i que millorable) i una dotació suficient d’ordinadors portàtils i PDI per a l’alumnat.
  • El centre té organitzats els canals i funcions dels diferents canals de comunicació (Web,TPVescola,  twitter, correus, ….)
  • El centre té una bona dotació de portàtils (proòpia i del departament), però no disposa d’altres materials digitals (robòtica a primària, tauletes, …).
  • El centre no té estipulat un protocol de protecció de dades.
  • El centre no té descrites les actuacions ni les responsabilitats per a l’acollida digital dels docents i alumnat.
  • No està organitzada i acordada l’avaluació de la competència digital de l’alumnat.
  • Les famílies els costa trobar informacions (fulls informatius, fotografies, …) antigues a la web de centre.