Objectius del blog de la biblioteca

Per a la biblioteca:

Objectius generals:

•  Impulsar l’hàbit lector i la competència lingüística en les diverses llengües presents al nostre territori, partint del respecte a la diversitat lingüística.

•  Apropar la biblioteca escolar a tota la comunitat educativa.

•  Implicar tota la comunitat educativa en el foment de la lectura.

• Iniciar projectes lectors que siguin transversals en el centre.

• Recuperar el projecte dels padrins lectors.

Objectius específics:

• Motivar les famílies perquè facin recomanacions lectores.

• Donar eines a les famílies per a ajudar els seus fills a adquirir l’hàbit lector.

• Proporcionar el blog com a plataforma d’intercanvi d’experiències lectores.

• Implicar tota la comunitat educativa en el repte lector que ja portem a terme: alumnat, professorat, personal no docent i famílies.

• Fer parelles lectores d’alumnes de diferents cicles per a afavorir la lectura i les recomanacions de llibres entre ells.

Per a l’alumnat

Objectius generals:

• Fomentar l’hàbit lector, el gust per la lectura i la cultura literària.

• Potenciar i ajudar a desenvolupar correctament l’ús de les eines TIC.

• Consolidar el sentiment de pertinença al centre.

• Fomentar la participació dels alumnes en el Nodes del centre.

• Consolidar el sentiment de pertinença a una comunitat lectora fora del mateix IE.

• Fomentar el respecte entre tots els membres de la comunitat educativa.

• Potenciar el diàleg entorn de la literatura no només al centre, sinó entre tots els membres de la comunitat educativa.

• Ajudar, a través de la lectura, a millorar les competències bàsiques transversals que s’hi relacionen.

• Fomentar i millorar l’expressió escrita a través de textos escrits i audiovisuals relacionats amb la literatura.

Objectius específics:

• Potenciar les recomanacions i l’intercanvi d’opinions (sempre de manera respectuosa) sobre les lectures fetes a classe o a casa.

• Oferir notícies sobre les novetats de la biblioteca del centre o sobre novetats editorials en general.

• Exposar els horaris i normativa de la biblioteca, així com també explicar les activitats que es puguin dur a terme relacionades amb la biblioteca escolar o la lectura.

• Disposar d’un accés en línia al catàleg de la biblioteca.

Per al professorat

Objectius generals:

• Implicar i fer partícip tot el claustre del foment de la lectura i dels projectes de biblioteca.

• Proporcionar informacions i recursos per a la docència.

• Compartir espais de lecturade recomanacions lectores i de notícies o temes relacionats amb la literatura.

Objectius específics:

• Oferir una agenda global de les activitats de la biblioteca i implicar-hi tot el claustre.

• Difondre informació especialitzada i orientacions curriculars per a facilitar la feina a tots els membres del claustre.

• Proposar un espai de reflexió i participació sobre la lectura, que es pot treballar també oralment des de les diverses àrees.

• Proporcionar un espai a partir del qual parlar dels reptes lectors del mes i on es puguin publicar els lectors del mes del professorat i dels diversos cursos.

Per a les famílies

Objectius generals:

• Informar i implicar les famílies en els projectes de lectura del centre.

• Generar espais per poder debatre sobre literatura o fer recomanacions.

• Fer partícipes les famílies del foment de l’hàbit lector perquè esdevinguin un exemple lector a casa.

• Implicar les famílies en els reptes lectors de cada mes.

• Objectius específics:

• Oferir orientacions per donar suport a les lectures a casa.

• Oferir el blog com a eina de comunicació i participació perquè les famílies esdevinguin part activa de la comunitat lectora potenciada des del centre.

• Proposar activitats de participació en la gestió del blog o en col·laboracions amb entitats del poble, amb la biblioteca municipal, amb activitats lectores proposades des del centre, etc.