Contingut del blog de la biblioteca

En aquest apartat, explicarem quina serà l’estructura del blog de biblioteca de l’IE Guillem de Balsareny, així com també els continguts que hi haurà a cada apartat, tenint en compte les 9 grans línies de contingut d’un blog de biblioteca.

Presentació del blog i la biblioteca i el seu funcionament

El blog de biblioteca del nostre centre contindrà la informació següent, que es repartirà en els següents apartats:

• Presentació del contingut del blog

• Horari de la biblioteca escolar

• Normes de la biblioteca escolar

• Novetats

• Recomanacions

• Repte lector

• Lectors del mes

• Sortides a la biblioteca o activitats de lectura

Materials i recursos

• Al llarg del curs, s’aniran publicant les novetats que s’adquireixin a la biblioteca del centre i que, per tant, els alumnes poden demanar en préstec.

• Al blog hi haurà permanentment publicats diversos enllaços per fomentar la lectura i la seva comprensió.

Activitats pròpies (fetes a la biblioteca o a les aules amb suport de la biblioteca)

• El blog de la biblioteca disposarà d’un espai per compartir recomanacions de llibres, tant dels alumnes, com dels professors o les famílies.

• Hi haurà un apartat dedicat al repte lector i els lectors del mes.

• Una altra secció estarà dedicada a les entrevistes als lectors del mes.

• Es publicaran notícies de les sortides a la biblioteca o les activitats de lectura que es realitzin al centre.

Notícies generals

• S’enllaçarà la Revista del centre, que conté informació sobre les activitats, celebracions, sortides, etc., que es realitzen als diversos cursos.

Informació específica o “marca personal” o “estil propi” de la biblioteca

• Es crearà un apartat de citacions, que seran o bé d’escriptors reconeguts o bé relacionades amb la lectura.

• Enllaç al catàleg de la biblioteca del centre.

• Enllaç al catàleg Aladí de biblioteques públiques.