Apadrinem el nostre patrimoni

SEGUINT LES PASSES DEL CAMÍ RAL

L’objectiu és fomentar el coneixement, el respecte i la preservació dels elements patrimonials que tenim al poble:

• El Perai

• El Pont

• El Camí Ral

• El Dolmen de Puigsespedres.

P:\grup patrimoni2-4\mateial gràfic cabreres adopcio\dolmen puig Sespedres\IMG_3588.JPG

Motius per a l’elecció:

Es va pensar amb el Dolmen de Puigsespedres per la seva importància històrica  i perquè era una manera de poder incidir en la seva conservació. Vam entendre que si els alumnes coneixien el lloc el respectarien. Després es va veure que no es podien separar el Dolmen del Camí Ral i la importància que a

quest camí ha tingut en la vida dels nostres avantpassats. Seguint en la mateixa tònica ens trobem la Casa del Perai, la més antiga del poble, que feia de fonda i hostatjava als traginers que anaven de Vic a Olot pel Camí Ral. També en el trajecte i sobre el Camí Ral, està el carrer del Pont, carrer on viuen alguns dels nostres alumnes, i que l’entrada del qual és un pont del segle XII.

Com el portem a terme?

A l’escola es porten a terme diferents activitats relacionades amb el projecte al llarg de cada curs escolar.

Projecte que tenim instaurat i que anem modificant segons les necessitats que van sorgint.

A Educació Infantil i a Cicle Inicial es treballa el poble i els seus elements característics, entre ells el Perai ( antic Mas l’Esquirol al qui es deu el nom del nostre poble) i el Pont Romànic.

• A Cicle Inicial, bianualment també s’aprofundeix en el treball del Dolmen de Puigsespedres (Megalit Prehistòric).
  • A Cicle Mitjà, bianualment el Camí Ral.
  • A Cicle Superior també bianualment, es recullen els diferents elements utilitzant les TAC..

Projecte QR

Creació d’una web informativa amb els diferents elements patrimonials creada pels propis alumnes i que conjuntament amb l’Ajuntament de L’Esquirol han situat unes plaques informatives amb un codi QR que enllaça a la web dels nens.

Podeu visitar la web del projecte: