Què és l’Afa?

És l’associació de les famílies dels i les alumnes de l’escola i de la llar d’infants. S’organitza a través d’una junta directiva formada per un representant de cada classe. Els pares i les mares de cada grup-classe escullen per votació una persona representant que formarà part d’aquesta junta durant un període de 3 anys a l’escola i de 2 anys a la llar. Els cursos en els quals es fan votacions són els de P1, P3, 1r i 4t.

La Junta té la responsabilitat de promoure els interessos i de gestionar els recursos de l’associació i de respondre a les qüestions que es puguin plantejar en relació a l’educació dels infants dels dos centres.

Com està organitzada?

Les persones que formen la junta decideixen com es distribueixen les tasques de presidència, vicepresidència, secretaria i tresoreria. La Junta Directiva de l’AFA respon davant de l’Assemblea General de l’AFA de la presa de decisions. Una persona de la junta participa en el Consell Escolar de l’escola i una altra en el de la llar d’infants. Els membres de la junta s’organitzen també en comissions de treball juntament amb altres mares, pares i mestres.

Què fa?

L’AFA administra els recursos que aporten els seus associats i realitza les següents tasques:

• Cobrament de quotes i dels serveis que ofereix.
  • Gestió del servei de menjador.
  • Gestió del servei d’acollida: atenció, a partir de 3/4 de 8, als alumnes, les famílies dels quals, necessiten arribar abans a l’escola.
  • Coordinació d’activitats extraescolars.
  • Servei de Logopèdia i psicologia amb coordinació amb l’escola.
  • Organització de la festa de final de curs i altres activitats.