Programes d’innovació

Aquests són els programes d’innovació del Departament d’Educació als que participem:

– Veu i Bot

Aquest projecte impulsat per la Unió Europea i dirigit per la aFFaC té com a objectiu atendre les necessitats i propostes dels nens, nenes i adolescents en l’àmbit educatiu. Fomentant el seu dret a la participació prestant especial atenció a la igualtat de gènere i als grups més vulnerables.

Hem estat un dels 8 centres escollits dins del pla pilot i al llarg de dos cursos ens han ofert assessorament, formació i sessions d’intervenció tant amb els docents com els infants.

– Apadrinem un monument

L’objectiu és fomentar el coneixement, el respecte i la preservació dels elements patrimonials que tenim al poble:

Més informació del projecte

– FAIG

Som un dels 150 centres d’arreu de Catalunya escollits per participar en aquest programa intensiu per a la transformació educativa basat en tres eixos:

• Aprofundir i consolidar l’Aprenentatge per Projectes com a línia pedagògica de centre
  • Vincular els projectes de treball amb els desafiaments socials de les persones i el planeta, perquè esdevinguin Projectes d’Aprenentatge amb Sentit per a l’alumnat.
  • Integrar el “maker” i les possibilitats creatives de la fabricació digital en els Projectes d’Aprenentatge amb Sentit, possibilitant que l’alumnat doni respostes innovadores a les necessitats i reptes de l’entorn.

Aquest programa dota al centre de formació específica pel professorat i de l’equipament d’una aula “maker”.

Podeu veure més informació a la seva web.

– Suport Vital Bàsic

El Consell Català de Ressuscitació (CCR) i el Departament d’Educació impulsen la formació en suport vital als centres educatius mitjançant una formació que s’inicia a infantil i acaba a 4t d’ESO. Aquesta formació permet a l’alumnat acabar la formació obligatòria a Catalunya tenint consciència plena del nou concepte de salut i sabent actuar davant una mort sobtada d’una forma totalment interioritzada i amb qualitat.

El professorat del centre que imparteix la formació a l’alumnat en suport vital ha rebut una formació específica per obtenir la capacitació corresponent tant en Suport Vital Bàsic com en les eines per fer-ho arribar a l’alumnat.