Quines comissions hi ha?

L’AFA administra els recursos que aporten els seus associats i realitza diferents tasques dividides en comissions, aquestes estan formades per membres de la Junta, pares i mares voluntaris i en alguna també hi participen mestres.

Per formar part d’alguna d’aquestes comissions detallades a continuació, només cal posar-se en contacte amb el representant del teu grup-classe!

Comissió de Festes:

Va sorgir l’any 21-22 i és l’encarregada d’organitzar la Festa de Final de Curs i altres activitats durant el curs, com la Festa de la Tardor i el Carnaval.

Comissió econòmica:

Aquesta comissió va sorgir el curs 21-22 i juntament amb l’administrativa porten la comptabilitat de l’AFA.

Comissió Llar d’infants:

Aquesta comissió va sorgir el curs 21-22 de la necessitat de comunicar les necessitats de la Llar a la Junta. I per promoure accions i activitats per als infants d’aquesta.

Institut escola

Aquesta comissió sorgeix a principis del curs 20-21 quan es planteja la possibilitat que l’escola El Cabrerès es converteixi en institut escola, amb la intenció de recollir tota la informació possible sobre aquest model de centre, generar el debat i, juntament amb el centre i l’Ajuntament, sondejar el possible compromís de les famílies de mantenir les seves filles i els seus fills a l’escola en cas de fer-se efectiva la continuïtat en l’etapa de l’ESO.

Un cop realitzat aquest sondeig durant l’últim trimestre del curs 20-21, i amb uns resultats clarament favorables a la transformació del centre en institut escola, la comissió es planteja com a objectiu col·laborar amb l’escola i l’Ajuntament en tot allò que sigui possible per tal que aquest procés de canvi, complex i molt laboriós, sigui possible.

Comunicació

Aquesta comissió s’encarrega de difondre l’activitat de l’AFA. Té cura de la imatge de l’associació, en va dissenyar el logotip a través d’un procés participatiu i organitza els continguts de la pàgina web. Així doncs s’ocupa d’informar i comunicar les tasques que desenvolupen les diferents comissions de treball.

La comissió de comunicació elabora els butlletins trimestrals de l’AFA que es fan arribar a les famílies impresos en paper i que també podeu trobar aquí a la web.

També és aquí on s’elaboren documents com el tríptic de l’AFA que es fa arribar cada curs a les famílies.

Menjador

La comissió de menjador s’encarrega de vetllar pel bon funcionament del menjador. Es col·labora amb les monitores, amb la coordinadora i amb el personal de cuina en aspectes com: el menú, l’organització d’activitats a l’hora de l’esbarjo del migdia, els valors que es volen treballar amb l’alumnat, la recollida de suggeriments per part de les famílies i, en tot allò que es consideri oportú per millorar un servei exclusiu i privilegiat.

Extraescolars

Aquesta comissió s’encarrega de planificar quines són les extraescolars que es faran durant el curs. A l’inici d’aquests es proposa a les famílies diferents activitats i cada curs es porten a terme les que tenen més èxit.

Aquesta comissió també confecciona i fa difusió del tríptic informatiu on es donen a conèixer les extraescolars amb els horaris, preus i monitors.

Finalment, també s’encarrega d’organitzar, planificar i programar les setmanes ludicocreatives, que són les que es fan al mes de juny, durant la jornada continuada (2 setmanes).

Pati i Pollancreda

S’encarrega de motivar i promoure tota mena d’activitats i actuacions que puguin aprofitar la Pollancreda, potenciant l’ús d’aquest espai per part de l’escola com a eina per promoure entre els alumnes el coneixement de l’entorn natural que els és propi, així com per reforçar-los la consciència que cal respectar-lo i tenir-ne cura entre tots.

Així mateix, també fa propostes de millora del pati en col.laboració amb l’equip docent de l’escola, i organitza trobades com la “bricojornada” per tal que els pares s’involucrin en la constant renovació dels diferents espais d’esbarjo, tant de l’escola com de la llar d’infants.

Escola de famílies

L’objectiu d’aquesta comissió és aportar propostes en forma de tallers i conferències per tal de donar eines i facilitar l’acompanyament de la criança dels infants i adolescents a les famílies de la llar i de l’escola, segons les seves inquietuds i necessitats en consonància amb els principis d’educació respectuosa de l’escola.

D’aquesta manera, permet l’espai idoni per promoure la creació i enfortiment de les relacions entre famílies, compartir opinions i experiències facilitant la conciliació i contribuir en el manteniment i desenvolupament del teixit comunitari de la localitat.

Aprenem plegades!