Projecte de direcció

Compartim un objectiu comú; oferir oportunitats d’aprenentatge per tothom

Volem fer créixer un centre per tothom i on es garanteixi l’equitat i la igualtat d’oportunitats per a l’èxit educatiu. Tenim l’encàrrec de fer créixer el projecte d’Institut Escola progressivament durant el nostre mandat, creant teixit i vincles entre els nostres alumnes des dels 3 als 16 anys i contribuir en el seu desenvolupament integral. El compromís d’una d’educació activa.

Volem un Institut Escola on tot l’alumnat pugui participar i aprendre. Un procés de millora constant en el qual s’hi ha d’involucrar tota la comunitat educativa.

Els principis pedagògics del nostre PdD es fonamenten en els 7 principis de l’aprenentatge de l’OCDE (Centre for Educational Research and Innovation) publicats a The nature of learning: using research to inspire practice, 2010”:

• Els nois i noies són el centre de l’aprenentatge. L’alumnat és el protagonista en la construcció del seu propi coneixement.
  • L’aprenentatge és de naturalesa social. La interacció, el diàleg, la cooperació, la corresponsabilitat… són elements claus per a aprofundir en els sabers.
  • Les emocions són part integral de l’aprenentatge. Tot aprenentatge ha d’estar lligat a la part emocional perquè siguin aprenentatges significatius i duradors.
  • L’aprenentatge ha de tenir en compte les diferències individuals. Oportunitats d’aprenentatge per tothom i afavorir la personalització d’aquest.
  • L’esforç és la clau de l’aprenentatge. Afany de superació sense càrrega.
  • Avaluació continuada per afavorir l’aprenentatge. Amb feedback per poder avançar.
  • Aprendre amb la construcció de connexions horitzontals. Tenint en compte els seus coneixements previs.

La nostra intenció és seguir avançant amb el canvi metodològic. Volem donar continuïtat als projectes d’èxit del centre i consolidar els iniciats en els darrers anys a l’educació Infantil i Primària, com són el treball per ambients i els espais de lliure circulació. Metodologies en les que l’esforç personal en sigui una eina vital, prenent especial rellevància el treball per projectes i els agrupaments flexibles i el treball cooperatiu. Potenciant la participació equitativa de tot l’alumnat, treballant la seva autoconfiança, el lideratge compartit i la responsabilitat individual. La cooperació i l’ajuda mútua possibiliten l’assoliment de cotes més altes en l’aprenentatge, i els ha de permetre aprendre més coses i aprendre-les millor.

Aquests aprenentatges aniran acompanyants amb eines que permetin la reflexió, el debat i ser conscients del propi procés d’aprenentatge

Volem educar persones creatives, sense por a equivocar-se, capaces de veure la realitat amb una mirada oberta i saber-li donar respostes de manera diferent. Una creativitat treballada en tots els seus llenguatges (plàstics, orals, musicals, escrits…) per a la millora de l’aprenentatge global.

Tal i com ens marca el nou currículum, centrarem la nostra tasca tenint en compte els 6 vectors de l’educació bàsica:

1. Oferir aprenentatges competencials, funcionals i significatius que perduren al llarg del temps i es poden utilitzar en entorns diferents, permetent resoldre problemes en tot tipus de context.
  2. Treballar la coeducació per fer efectiva l’educació integral de les persones, trencant  amb els estereotips de gènere, les desigualtats i discriminacions per raó de sexe.
  3. Incorporar el disseny universal i la personalització dels aprenentatges per a l’equitat educativa.
  4. Oferir qualitat en l’educació de les llengües, comprendre la realitat, expressar el pensament, raonar i compartir el coneixement de manera oberta i respectuosa per aprendre a relacionar-nos amb els altres en un context plurilingüe i intercultural.
  5. Promoure la ciutadania democràtica i la consciència global amb voluntat d’educar persones crítiques i compromeses en la millora del seu entorn des d’una consciència local/global i assolir una societat més justa, democràtica i equitativa. Persones capaces de promoure canvis i afrontar els reptes que impliqui, preparades per treballar en equip amb respecte i actitud constructiva.
  6. Vetllar pel benestar emocional dels nostres alumnes (sentir-se bé, en harmonia i amb tranquil·litat) per a fer front a les dificultats i superar-les.