Escoles Verdes

PROJECTE ESCOLES VERDES

Aquest és un projecte del Departament de Medi Ambient en el que s’integren aquelles escoles que han elaborat un Programa d’acció dins l’àmbit escolar per tal d’afavorir una bona actitud davant el medi ambient.

La nostra escola sempre ha treballat diferents aspectes mediambientals per tal d’afavorir una actitud responsable i respectuosa amb el medi natural i el nostre entorn.

El curs 2016-2017 els mestres de l’ escola vam decidir que voliem adherir-nos en aquesta xarxa d’escoles. Després d’un treball de diagnòstic mediambiental del centre i una anàlisi de la realitat es
vam elaborar el nostre pla d’acció (PA) 2018-2022 dins del qual hi contemplem objectius i projectes que ja portem temps treballant a l’escola.

Ara ja som Escola Verda i tenim un Comitè Ambiental format per mestres, alumnes, pares i representants de l’Ajuntament que vetlla pel seguiment del pla d’acció. També tenim consell d’ecodelegats format pels delegats verds de cada classe, encarregats de vetllar pel seguiment dels diferents projectes a les aules (separació de deixalles, estalvi energètic…)

Això ens compromet a continuar treballant tots els objectius del PA i establir nous camps d’actuació per tal que aquest eix transversal sigui un dels principis educatius bàsics de la nostra escola.

Projectes vinculats a l’escola verda:

DESENDOLLA’T

Programa de millora de l’eficiència energètica. Aquest programa és una proposta del Consell Comarcal que, amb el compromís de l’Ajuntament de cada poble, aposta per l’estalvi energètic amb el benefici que això comporta.

En referència a l’estalvi en la despesa pública, l’Ajuntament del nostre poble, així com es fa en tots els pobles que estan vinculats al programa Desendolla’t, ha pres el compromís que el 50% dels diners estalviats els donarà a l’escola per projectes futurs.

Des del setembre del curs 13-14 hem estat vetllant el consum vampíric: el que gastem quan no hi ha ningú a l’escola. Comptem amb l’ajut de les senyores de la neteja que són les que ens tanquen les entrades energètiques quan acaben la seva feina.

La participació de l’alumnat en estalvi d’energia a l’escola és part important del projecte pedagògic que vàrem començar i que enguany continuem. Amb aquest projecte es pretén agafar hàbits saludables i que persisteixin en els nens per tal de fer una utilització raonable de l’energia que es consumeix. Per tal de poder millorar els hàbits, a l’escola i a casa, els nens han d’entendre el motius i els han de compartir, també amb vosaltres. Des de l’escola la tasca dels alumnes serà vetllar perquè els llums de les classes i de l’escola en general estiguin apagats quan no siguin necessaris. També vetllaran perquè els ordinadors, projectors, aparells de música,… s’apaguin del tot cada cop que es deixin d’utilitzar i que les portes de l’escola es tanquin per evitar que l’escalfor s’escapi. En aquesta acció vosaltres sou part implicada, sobretot les famílies que acompanyeu els vostres fills a l’escola, fins a l’aula. Quan marxeu, si us plau, mireu si sou dels darrers i vigileu que la porta quedi tancada.

Ens agradaria, també, que les accions que es treballen a l’escola tinguessin ressò en l’entorn del nen o nena.

Esperem que la iniciativa us sembli interessant i que la vulgueu compartir.

Desendolla’t: Conte “Tic-tac, tic-tac!”

HORT

A l’escola tenim un espai que dediquem al treball de l’hort amb els alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial. “L’hort és el vincle que encara ens uneix a la terra, que ens permet a tots ser agricultors, obtenir els nostres propis aliments sense recórrer al sistema monetari. L’hort ens connecta amb els nostres avantpassats.” (Escutia, 2009)

En aquesta línia, l’hort és un ecosistema natural que ens permet experimentar i aprendre entorn el tipus de sòl, el cicles naturals, el que necessiten les llavors per germinar o créixer, tenir cura de les eines, etc. I la majoria de vegades ho fem acompanyats d’algun savi de l’horticultura que ens vulgui acompanyar.

SETMANA BIO

Dediquem una setmana a accions que contribueixen a la millora i protecció del nostre entorn, promoció d’hàbits de consum saludables.

PROJECTE RIUS

Trobareu tota la informació d’aquest projecte a PROJECTE RIUS

PROJECTE POLLANCREDA

Plans i projectes - Escola El Cabrerès

La Pollancreda és un espai natural que tenim molt a prop de l’escola. A banda de ser un espai en les estones de pati, també hi realitzem altres activitats com: anellament d’ocells, batudes verdes, descobertes de rastres animals, construcció de cabanes, dibuixos al natural, estudi de l’ecosistema, etc.