BEACH CLEAN UP DAY (GOOD KARMA PROJECTS) 4t CM

Avui els alumnes de 4t hem realitzat una recollida de residus organitzada per Good Karma Projects. Els alumnes de 4t A hem netejat part de la platja de Ponent i els alumnes de 4tB ho hem fet a la platja de Llevant.

Quan hem arribat ens ha semblat que les platges estaven prou netes però a l’apropar-nos hem vist que no era així. Equipats amb guants i sacs hem recollit de tot: bastonets de les orelles, taps d’ampolles, culleretes de cafè, embolcalls de caramels, peces de jocs, bosses de plàstic, llaunes, bolígrafs…fins i tot unes ulleres, una sola de sabata, una torreta de plàstic i part d’un retrovisor. Un cop finalitzada la recollida hem buidat els sacs i hem fet selecció dels residus: plàstics, vidre, rebuig…

La segona part de l’activitat ha consistit en trobar llàgrimes de sirena amb un colador. Hem pogut comprovar la quantitat de microplàstics que hi ha amagats a la sorra de les nostres platges, tot i que també es poden veure a simple vista. Per finalitzar, hem posat en comú algunes idees sobre l’impacte dels plàstics als mars i oceans, la importància de la reducció de plàstics en el nostre dia a dia i del seu reciclatge. Ha estat un taller molt interessant.

Properament, el dia 2 de maig, assistirem al TAS a la presentació del documental “Microplastics Regatta” que Good Karma Projects ha realitzat. Va ser gravat al mes de setembre durant la regata que es realitza anualment de Salou a Mallorca, on van recollir mostres i van fer un estudi dels microplàstics que es troben al Mar Mediterrani.

Us deixem algunes fotos de la sortida: https://photos.app.goo.gl/xPXda1U4Ry15v7vM6