EXPERIMENTEM: LA TRANSPIRACIÓ DE LES PLANTES

L’alumnat de cinquè, després d’acabar la unitat 1 de medi sobre la nutrició dels éssers vius, ha realitzat un experiment: vam agafar una planta i vam cobrir amb una bossa de plàstic transparent una de les seves branques, la vam lligar amb cinta adhesiva i vam esperar uns dies per veure què passava.

Abans de tot, però, vam posar en comú possibles hipòtesis del que podria passar i algunes de les respostes van ser força interessants:

“ A la planta no li passarà res perquè és com si a les persones ens cobrissin una extremitat durant uns dies.”

“ La part que està coberta a la bossa s’assecarà però la planta continuarà vivint.”

“ La planta es morirà.”

Després d’haver esperat uns dies vam observar que a la bossa s’hi acumulava gotes d’aigua. Vam arribar a la conclusió que aquest fet es produeix perquè certa quantitat d’aigua que absorbeix de les arrels surt a l’exterior de les fulles perquè la planta no l’ha necessitat per fer la fotosíntesi. Aquest fet s’anomena transpiració.

Us deixem amb el recull d’unes fotos sobre el nostre experiment.

Alumnat de cinquè