EXPERIMENTEM ELS CIRCUITS ELÈCTRICS AMB L’APILO XII

Aquest mes, a 6è, estem descobrint el funcionament dels circuits elèctrics. Ja fa dies que vam iniciar el tema de l’energia, un tema que, últimament, és notícia d’actualitat. Els propis alumnes van anar reflexionant i, entre tots, van definir què era l’energia, de quins tipus n’hi havia, quines eren les energies renovables, quin impacte tenen sobre el medi i altres dades curioses. Però, l’energia elèctrica, va ser una de les que ens cridava especialment l’atenció. «Què és l’electricitat?, Com es crea?, Com es transmet?, Per què s’obren o es tanquen les llums de la classe?» van ser algunes de les preguntes que es van plantejar. I, sense saber-ho, van acabar descobrint el món dels circuits elèctrics.

Immersos de ple en el món elèctric, el programa APILO XII (concurs de reciclatge de piles i bateries al què ens hi hem presentat cada any), ens va ajudar a complementar aquest tema amb una xerrada i experimentació en format telemàtic. Malgrat no es va poder realitzar de forma presencial, va ser una xerrada molt interessant on vam recordar la importància del reciclatge tant de piles com de bateries i, els i les alumnes van poder realitzar experiments elèctrics amb objectes ben quotidians. De fet, van presenciar com una llimona era capaç de produir energia elèctrica. I, amb quatre llimones, cables conductors, monedes de cèntims, cargols i una bombeta, van reproduir un circuit elèctric capaç d’encendre una bombeta.

SI FEU CLIC AQUÍ, PODREU VEURE-HO EN IMATGES.