CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

Com cada any, l’alumnat de 6è ens presentem al Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta, iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana

És un concurs on presentem un finalista de l’escola, però el recorregut que realitzem fins a trobar-lo és molt interessant. Us en fem cinc cèntims!

A l’inici del procés, normalment quan comença el segon trimestre, presentem la proposta a l’alumnat, i treballem uns vídeos amb informació i consells sobre lectura en veu alta (explicats per un actor o actriu).

Posteriorment donem un petit dossier amb una part del llibre que ens recomanen des del concurs i ens posem a la feina.

Cada alumne/a prepara acuradament la lectura a casa seva, seguint unes pautes que hem acordat prèviament (marcadors de la lectura, tècniques vocals, posició del cos…) i la setmana següent fa la lectura a l’aula, davant de la resta de companys. Seran ells mateixos, amb els seus coneixements, qui faran la co-avaluació, tenint en compte els indicadors de la rúbrica de lectura en veu alta que els haurem presentat prèviament.

Són crítics i sincers, veuen la pròpia evolució i la dels companys i això els anima i esperona a anar millorant.

Passat un temps, fem una semifinal i una final a l’escola per tal d’escollir el candidat o candidata, tot fent un acte cerimoniós, amb un jurat que ens ajuda a prendre la decisió.

L’objectiu de tot aquest procés és sense dubte la millora de la lectura en veu alta, però també la capacitat de posar-se davant el públic, veure que són capaços de millorar ells mateixos i els companys, i sobretot, el gust per la lectura.