DANSA: LA XAMPANYA

Aquest curs des del Seminari de Música del Pla d’Urgell, ens han proposat realitzar tot un seguit de danses tradicionals catalanes i cançons amb percussió corporal amb els alumnes de cicle mitjà.
Els alumnes de 4t de l’escola Pompeu Fabra hem estat investigant l’origen, les curiositats de la seva varietat de noms i practicant la dansa: LA XAMPANYA.

El treball d’investigació ha estat tot un repte i la pràctica dels diferents passos de la dansa una aventura molt divertida.
Com a resultat final, hem gravat un vídeo per a poder-ho enviar a la resta de companys de les escoles de la comarca.
Ara només falta veure com ho fan la resta de companys ja que tots tenim la tasca de fer el retorn d’alguna de les propostes de les altres escoles.

A continuació, clicant a la imatge, podeu veure el vídeo de tota la feina feta!

Setmana cultural: danses a l´escola | Blog de la Comunitat de petits Xirgu

RETORN: En aquest cas, els alumnes de l’escola Marinada de Vilanova de Bellpuig, ens ha proposat una cançó amb percussió corporal molt entretinguda: Petar-ho d’Oques Grasses. A continuació la podreu veure ciclant a la imatge.